El boicot a Facebook segueix creixent. Amb dades del diumenge passat un total de 160 empreses havien decidit no anunciar-se més a la xarxa social per una falta de compromís de l'empresa a l'hora de controlar informació tòxica i discurs de l'odi. L'allau de boicots va començar el 17 de juny però va agafar més força el divendres passat amb Unilever. Després van caure també Coca-Cola, Honda, Verizon o Levi Strauss. Aquesta última companyia ha instat Facebook a "prendre mesures per parar la desinformació i el discurs de l'odi a les seves plataformes".

Altres companyies com Eddie Bauer, The North Face, Patagònia, REI, Verizon o Microsoft també havien anunciat en els últims dies la suspensió de la publicitat a Facebook i altres xarxes socials. Aquest fet ha posat en alerta i preocupa en relació al possible paper de les xarxes socials a les eleccions dels Estats Units previstes pel dia 3 de novembre. 

Per què les empreses boicotegen Facebook

Diverses organitzacions prodrets civils dels Estats Units promouen un boicot contra Facebook per forçar la companyia a ser més estricta per evitar el discurs de l'odi i la desinformació, dins de l'onada de manifestacions antiracistes provocades per la mort de George Floyd en mans d'un policia blanc el passat 25 de maig a Minneapolis.

Por per la campanya electoral

La setmana passada milers de joves van boicotejar un míting del president dels Estats Units, Donald Trump. Després de fer un tuit advertint que l'aforament estava complet es van veure tot de seients buits.

El motiu? Joves d'arreu del país van reservar un seient organitzant-se a través de xarxes socials com Tik Tok per deixar-lo buit.

També s'hi van sumar milers de comptes de fans de k-pop, pop de Corea del Sud, que tenen milers de seguidors per contribuir a ridiculitzar el míting de Trump.

A principis d'aquest mes, els fans de K-pop es van unir al voltant de el moviment Black Lives Matter, amb la intenció de silenciar el "White Lives Matter" i altres etiquetes.