Óscar Puente; exalcalde de Valladolid, actual Ministre de Transport i portaveu d'ocasió en investidures fallides; vol que a Espanya s'utilitzi més la bicicleta. Així ho ha afirmat, almenys, aquest 20 de desembre a Twitter.

dona rider ACN
 

Un Ministre que s'ocupa i es preocupa

A Puente li ha sorprès (per malament) un mapa que, el mateix 20 de diciembre,compartía Alejandro Cencerrado, un físic d'Albacete que treballa com a analista de dades en l'Institut de la Felicitat de Copenhaguen, una entitat que té per objectiu, expliquen els seus responsables, afavorir les "decisions informades per al benestar humà". Al mapa en qüestió, elaborat per Eurostat el 2019, s'indica que a Espanya només un 5,5% de la població camina o munta en bici trenta minuts al dia com a mínim. A Portugal ho fa un 2,8% i a Finlàndia, un 22,4%. A Alemanya ho fa un 20,5% i a França, un 9%. Segons dades de 2022 –del Baròmetre de Ciutats per la Bicicleta- les dades són millors del que indica aquest mapa: un 6,5% (o el que és el mateix, més de dos milions de persones) fa servir la bicicleta per satisfer les seves necessitats de mobilitat obligada diària.

Què l'inquieta Puente?

El Ministre de Transport és clar al seu tuit: si en països amb pitjor clima que Espanya la bici s'utilitza més, no es pot recórrer a les inclemències meteorològiques per no utilitzar la bici. Sense en llocs en els quals plou més i fa també més fred que aquí van més en bici, a Espanya no podem ser menys. Potser, Óscar Puente hauria de provar d'anar un dia pel centre de qualsevol gran ciutat amb bicicleta a hora punta. Potser, llavors, es replanteja el seu apunt. I, si no, que li pregunti a qualsevol rider els riscos que es corren. No és un problema de clima.