Creies que només es dedicaven a fabricar telèfons? Ja que t'equivocaves: OPPO també fabrica ulleres de realitat virtual o, més ben dit, ulleres de realitat mixta o augmentada. Es diuen OPPO MR Glass Developer Edition i, com el seu nom indica, estan pensades perquè les utilitzin fins i tot els desenvolupadors. El quid de la qüestió és allà: només es triomfen entre ells (i les utilitzen per al que saben fer) les ulleres de realitat augmentada es convertiran en un producte de gran consum.

 

Per què s'introdueixen en aquest mercat?

Des d'OPPO, donen per fet que la realitat estesa o augmentada té més possibilitats de desenvolupament que les realitat virtual i, el cert, és que en això coincideixen amb la majoria d'empreses europees, que inverteix més en aquest àmbit –perquè té aplicacions clares- que en sistemes d'IA, amb els quals, de moment, es conformen amb assajos i exploracions. Les OPPO MR Glass, de moment, només estaran disponibles a la Xina i, a més, en un pack pensat exclusivament per als desenvolupadors que treballen amb Snapdragon. Què pretenen amb això? Crear productes que puguin expandir aquesta tecnologia. L'equació és simple: si hi ha més aplicadors que utilitzen realitat augmentada, faran falta més ulleres per gaudir d'ella. Per això, el que fa OPPO és el correcte: primer, els desenvolupadors.

Ho expliquen ells mateixos

Des de la companyia, encara que amb l'habitual llenguatge ampul·lós dels especialistes, ho expliquen amb claredat: "a través de solucions potencials que milloren la productivitat, la creativitat i les experiències de joc en les OPPO MR Glass, podem veure la creixent vitalitat entre els grups de desenvolupadors. Amb això, esperem trobar més contingut MR per animar la plataforma, la qual cosa és fonamental per crear experiències innovadores i aportar avenços per a la indústria. En el futur, esperem aprofundir la nostra col·laboració amb OPPO per estimular més innovacions en l'ecosistema MR". Doncs això, el dit: gairebé regalen ulleres formidables als qui crearan aplicadors sensacionals que ens seduiran els usuaris corrents. Llavors sí: fabricar ulleres de realitat augmentada serà rendible per a OPPO i moltes més companyies i veurem com estupideses com la engiponada pel fundador d'Oculus passen a la història com a estupideses.