Pollen Robotics ha anunciat el llançament del seu petit robot Microduck. Ha estat dissenyat com un robot educatiu, pensat perquè nens, estudiants i aficionats a la robòtica puguin experimentar amb intel·ligència artificial i ensenyar-li nous comportaments. Darrere del seu aspecte de petit ànec es troba una plataforma oberta que permet programar-lo, entrenar-lo i personalitzar els seus moviments. És capaç de caminar, ajupir-se, agafar coses amb la boca, asseure's, aixecar-se, anar en patins i... fins i tot jugar a futbol!
El projecte arriba de la mà de Pollen Robotics, la companyia que forma part de l'ecosistema de Hugging Face, i aposta per un concepte bastant diferent d'altres robots domèstics. Microduck mesura uns 25 centímetres i disposa de 15 motors.
Microduck: un adorable aneguet skater i futbolista
Una de les parts més interessants està en la seva intel·ligència artificial. Microduck incorpora una càmera, escàner LiDAR i dos sensors IMU per conèixer la seva posició i moure's per l'entorn. També disposa de micròfons i altaveus per interactuar mitjançant sons i veu, a més de WiFi, Bluetooth i NFC. Gràcies a aquests últims sensors pot utilitzar etiquetes NFC per activar diferents comportaments.
El robot utilitza un processador Rockchip RK3566 acompanyat d'1 GB de RAM i 32 GB d'emmagatzematge, mentre que la seva bateria de 2.600 mAh ofereix al voltant d'una hora d'autonomia. La seva boca funciona a més com una petita pinça amb la qual pot recollir objectes de fins a 800 grams.
Però el realment interessant està en el que passa quan s'acaba la diversió inicial. Microduck és open source i ve acompanyat d'un SDK, entorns de simulació i eines per entrenar nous comportaments mitjançant aprenentatge per reforç. És possible entrenar-lo primer en un entorn virtual i després traslladar aquest comportament al robot real. Fins i tot les set accions que inclou de fàbrica poden tornar a entrenar-se.
Data de llançament i preu
Pollen Robotics ha publicat el projecte i el seu codi perquè la comunitat pugui experimentar amb ell i compartir nous comportaments. No es tracta, per tant, d'un robot tancat que simplement executa les funcions que porta de fàbrica, sinó d'una petita plataforma per aprendre sobre robòtica i intel·ligència artificial.
A més, el fabricant ja permet reservar-lo directament des del seu projecte oficial. Les reserves es realitzen a través del lloc web de la companyia.
La companyia ha obert les comandes anticipades el 27 d'agost de 2026 i assegura que les primeres unitats s'enviaran abans de Nadal de 2026. El preu de llançament és de 399 dòlars, abans d'impostos i despeses d'enviament.
