La digitalització avança a tots els sectors i, per això, la demanda de professionals especialitzats en tecnologies de la informació creix, encara que no al mateix ritme que la capacitat que la universitat espanyola té per formar-los. Fins i tot Mercadona, embarcada en un procés de renovació de les aplicacions que utilitza, ocupa ja 1.000 professionals de les TIC. I tot, en un país en el qual, cada any, queden fins a 100.000 vacants d'experts en aquestes matèries sense cobrir.

Botiga|Tenda de Mercadona
 

Més de 300 aplicacions

Mercadona utilitza en la seva activitat quotidiana unes 300 aplicacions i programes que, majoritàriament, es van desenvolupar fa més de dues dècades. Per això, tal com indica Luis Clavel, director d'Informàtica i Recursos Humans del grup, la companyia treballa en la seva renovació. Han començat per les que s'utilitzen per gestionar els magatzems i al personal mentre substitueix els servidors locals per sistemes cloud computing.

Més de 10.000 empleats en magatzems

Als magatzems de Mercadona treballen 10.000 persones i s'utilitza una aplicació desenvolupada fa dues dècades que, explica Clavel, es considerava anava a servir per sempre. Ara, i des de fa vuit mesos, treballen a l'eina que la substituirà. Alhora, es treballa també en renovar els sistemes de gestió de recursos humans i, d'allà, l'increment d'experts en TIC que s'ha registrat: els 300 de fa quatre anys són ara un miler i, molt possiblement, continuaran creixent. Mercadona, que inverteixi cada any uns 200 milions d'euros en millores informàtiques, només és un exemple d'una tendència transversal a què les universitats i centres de secundària públics del nostre país han de ser atents.