La xifra de matriculació de turismes és un dels índexs que permeten arribar a conclusions en relació amb les economies familiars però, si en lloc d'en aquesta dada, ens fixem en el que quantifica la matriculació de vehicles especials dedicats a tasques agrícoles o a obres i serveis, obtindrem certeses sobre qüestions més interessants com, per exemple, l'economia productiva i fins a|fins i tot l'ocupació|ús.. Aquest any, les dades que facilita l'Associació Nacional de Maquinària Agropecuària, Forestal i d'Espais Verds sobre el mes de gener, són esperançadores. perquè. a més matriculacions, més activitat.
Un 10% més
Segons les xifres que maneja|manipula la patronal del sector, els vehicles especials dirigits al sector agrícola i les obres i serveis públics van ser a tot Espanya 2.321 unitats, el que suposa un 9,9% que el gener de 2021. En un context d'inflació i de recessió a molts països, la xifra evidencia que a Espanya, potser, les perspectives són millors del que s'imagina.

Menys tractors
Hi ha, tanmateix, una dada que evidencia els problemes que està patint el camp espanyol: malgrat el context general de creixement de matriculacions d'aquest tipus de vehicles, els tractors mostren un comportament diferent i, així, el gener de 2023 va registrar 627 noves matriculacions d'aquesta categoria, la qual cosa en suposa 37 menys que el gener del 21. Van funcionar molt bé, això sí els ATV o cuadricicles, que van matricular 273 unitats, la qual cosa suposa un 8,3% addicional. Creix també (29%) el volum de carregadores excavadores matriculades i el de carretons elevadors, que s'incrementa en un 22%. es matricula, igualment, un 50% més de camions bolquet que el gener de 2021 i les escombradores comercialitzades i matriculades aquest mes són un 150% més que les que es van matricular el primer mes de l'any passat Estem, potser davant d'un increment de l'activitat d'obra pública i contractació de serveis com a conseqüència dels fons europeus Next Generation que ja comencen a arribar?