Els cotxes elèctrics tenen tota la probabilitat de dominar el futur, i en aquesta ocasió sembla que arribaran de la mà de BMW amb la companyia ONE. Ambdues s'han ajuntat per canviar la rendibilitat de les mateixes.
Moltes vegades, ens preocupa dels cotxes elèctrics, els rendiments que puguin tenir si els equiparem amb els de gasolina o combustible tradicional, però això està per canviar.
BMW promet dominar el mercat de cotxes
Ningú no pot dubtar del prestigi que té la BMW en la creació de cotxes, tanmateix; per aconseguir un posicionament important al mercat de cotxes elèctrics, han buscat a companyies que siguin capaces de generar-li beneficis per sobre de la competència.
És allà on Our Next Energy (ONE) entra en l'equació de BMW. L'empresa ha estat capaç de crear un sistema de bateries de liti-ferro-fosfat que resulta èxit segur i capaç d'assolir fins als 1.200 km d'autonomia en cotxes elèctrics.
ONE, va ser notícia el gener d'aquest mateix any, ja que havia presentat un prototip de la seva bateria. El seu bateria és capaç d'alimentar el cotxe per 1.419 km, i a una velocitat de 88km/h.
Quin origen hi ha darrere d'ONE?
És una empresa nord-americana, compte amb menys de dos anys al mercat. El seu propietari és Mujeeb Ijaz, que durant molts anys va portar la direcció del departament de Projectes Especials i Emmagatzemament d'Energia d'Apple.
L'avantatge d'aquesta bateria, davant altres del mercat, és que no necessita cobalt i níquel, el que la fa molt més segura i no acaba recursos que ja han estat sobreexplotats al planeta.
Bill Gates també creu en ONE
Quan es va iniciar el prototip de la bateria, ja ONE havia anunciat que comptava amb un suport econòmic de Breakthrough Energy Ventures, empresa de Bill Gates. La seva injecció de diners va ser d'uns 23 milions d'euros.
Bill Gates
Tanmateix, l'aposta de BMW és molt més forta. Amb una inversió d'uns 60 milions d'euros, és més que probable que l'univers de bateries creades en els propers mesos, siguin majoritàriament, productes disponibles per a cotxes de la marca.
ONE assegura que a part de Gates i BMW compta amb uns altres 4 clients, que també estarien interessats en fer ús de les seves bateries.