Mentre que les vendes de l'iPhone 14 Pro continuen prosperant a tal nivell que Apple no és capaç de fabricar prou unitats per satisfer la demanda, les xifres de comercialització del model iPhone 14 Plus estan molt per sota del que s'esperava.

Pel que sembla, l'iPhone 14 Plus és el telèfon de la companyia del logotip de la poma mossegada menys desitjat per part dels consumidors. Fa unes setmanes descobríem que Apple va haver d'aturar la producció en massa de l'iPhone 14 Plus perquè la demanda era molt baixa.

Ara un analista conegut com Ross Young (via 9to5mac) assegura que la demanda de l'iPhone 14 Plus continua caient en picat. Fins a tal punt que l'estimació d'enviaments d'unitats s'espera que sigui "propera a zero" durant el mes de desembre.

Les vendes de l'iPhone 14 Plus han estat un fracàs rotund

Segons la informació proporcionada per Ross Young, l'adquisició de pantalles a la cadena de subministrament per part d'Apple són un 10 % superiors en comparació amb la línia iPhone 13 del 2021. La qual cosa implica una millora considerable en les vendes del 2022.

Així doncs, mentre que el model iPhone 14 Plus no està tenint uns bons números, les vendes generals de l'iPhone 14, de l'iPhone 14 Pro i de l'iPhone 14 Pro Max estan salvant la quota de mercat de la firma de Cupertino.

Desafortunadament, les vendes de l'iPhone 14 Plus estan molt per sota del que s'esperava. Això es deu a les moltes diferències existents entre l'iPhone 14 Plus i l'iPhone 14 Pro com el disseny amb Dynamic Island, la Pantalla sempre activa, la tecnologia ProMotion o el xip A16 Bionic, entre moltes altres.

Aquestes han estat les paraules de Ross Young:

"Nota, els enviaments dels panells de l'iPhone 14 Plus s'espera que siguin pròxims a zero al desembre segons la demanda per a aquest model."

L'any passat Apple va tenir una gran decepció amb l'iPhone 13 mini, ja que les seves vendes van ser un gran fracàs. Els consumidors ja no desitgen adquirir telèfons intel·ligents tan petits, i per això des d'Apple van pensar que l'estratègia idònia seria llançar un telèfon intel·ligent amb una pantalla molt més gran però a un preu més assequible que la resta de models de la gamma. No va funcionar.

Apple haurà d'aturar la producció de l'iPhone 14 Plus per equilibrar l'oferta i la demanda. Una bona solució podria ser oferir un descompte extraordinari en les vendes d'iPhone 14 Plus, i la setmana del Black Friday hauria estat una ocasió ideal per a això.

Una altra alternativa per a Apple –més complicada a hores d'ara– hauria estat desenvolupar un iPhone 14 Plus amb una capacitat d'emmagatzematge menor per disminuir costos. És remarcable indicar que l'iPhone 14 Plus amb capacitat d'emmagatzematge de 128 GB està disponible per 1.159 euros, mentre que l'iPhone 14 Pro de 128 GB té un preu base de 1.319 euros. Una diferència mínima de preu en relació amb una diferència abismal de maquinari. Apple es va equivocar clarament en la seva estratègia, de nou. Veurem únicament tres models d'iPhone 15 l'any que ve?