Si creus que la història de Steve Jobs no continua donant bones lliçons, aquest article és un dels més oportuns ja que confirma una regla que l'exCEO d'Apple tenia quan s'enfrontava a un problema. Gràcies a la biografia escrita per Walter Issacson, és possible assabentar-se de moltes vivències i experiències de Jobs. Un detall que ell tenia és que li encantava caminar (tot i fer-ho d'una manera rara), tant per relaxar-se com per tenir una conversa seriosa. Jony Ive en va ser testimoni en diverses ocasions. La ciència ha confirmat que seguir la regla dels 10 minuts de Steve Jobs és verídica, si passa aquest temps i no pots resoldre un problema el millor és aixecar-se i sortir a caminar.
El cervell funciona millor, es desbloqueja i això és gràcies a Steve Jobs i una caminada
Tal com ho va dir el mateix Ive, les últimes paraules de Jobs en el seu comiat amb ell va ser que trobaria a faltar parlar junts. Qui diria que una xerrada podria canviar-ho tot si hi afegim la caminada com a activitat per a donar-nos un respir i drenar el nostre cervell alhora. Una curiositat de Steve Jobs era que la major part del temps se la passava descalç, les seves caminades no eren per tenir una rutina activa d'exercici sinó tot el contrari. Ell caminava per a tenir resposta als diferents problemes que afrontava en el seu dia a dia.
Steve Jobs en una presentació
D'acord amb la neurocientífica de la Universitat de Cambridge, Mithu Storoni (via Inc), la regla dels 10 minuts de Jobs és una gran idea per fer que el nostre cervell treballi d'una manera eficient.
Els cervells no són com els músculs. Si fas una feina física pots simplement forçar els teus músculs fins que es fatiguin. En les feines en què depenem més del cervell que dels músculs, aquest enfocament de "més és més" és contraproduent. Cada vegada que has d'idear alguna cosa nova o resoldre un problema necessites un estat mental més obert i relaxat. El simple fet de quedar-se assegut lluitant durant llargs períodes de temps condueix a la frustració, no a moments eureka.
La manera com ens movem pot canviar la manera de pensar. En caminar sempre estem en un estat d'alerta, un estat en el qual no veiem res més que el camí (com si estiguéssim conduint un cotxe). En caminar podem pensar en idees noves i evita que pensem només en una sola idea. Ens movem per un entorn i parem atenció per no caure, és aquest el moment ideal on es generen noves idees.
Més dades sobre les caminades, les idees i un testimoni valuós
Steve Jobs es prepara per a una conferència en la qual anunciaria un acord amb Microsoft
Hi ha més estadístiques d'universitats prestigioses que donen encara més la raó a Steve Jobs. Per exemple, la Universitat de Stanford va revelar en un estudi que "el caminar estimula el pensament creatiu" en una mitjana del 60% i conclou en el moment en què ens asseiem. A Harvard, un estudi va indicar que qualsevol persona que participi en una reunió caminant té un 5,25% de probabilitat de ser més creatiu i si participar no és el teu, hi ha una probabilitat del 8.5% de tenir un alt nivell de participació.
Walt Mossberg, un dels periodistes que va tenir l'oportunitat d'estar molt a prop de Steve Jobs, va confessar una vegada que va ser convidat a la casa de Palo Alto per conversar amb ell. Va ser una visita llarga on es va caracteritzar precisament per un passeig en un parc proper.
Walt Mossberg i Steve Jobs en una entrevista
Em va explicar que caminava cada dia i que cada dia es fixava una meta més llunyana, avui la seva meta era el parc del barri. Li vaig pregar que tornés a casa perquè no sabia mètodes de primers auxilis, (Jobs) va riure, es va negar i va fer una pausa per continuar caminant al parc. Em va fer un sermó sobre com mantenir-me saludable.
Segurament un dels consells va ser caminar i caminar per fer fluir les idees i tenir una solució ràpida a qualsevol problema. Fins i tot en els seus últims dies, Jobs es va mantenir dret i les seves caminades eren imprescindibles en la seva vida. Aquesta és la lliçó d'aquest article, l'experiència de Steve Jobs en caminar i la seva regla dels 10 minuts ja ha estat més que comprovada i posada a prova científicament parlant. Si portes més de 10 minuts assegut pensant en la solució a un conflicte o problema personal o de feina, aixeca't i camina. Serà la millor caminada que puguis tenir, a més que pots crear un nou hàbit com en el seu moment ho va fer Steve Jobs.
