Sembla ser que no només la pandèmia de COVID-19 va encoratjar la cadena de subministrament d'Apple a fugir de la Xina. Una futura crisi per part del govern o factors externs a la Xina podria resultar fatal per a Apple i els seus proveïdors, per la qual cosa ja estan buscant la independència de la fabricació del país xinès. Els de Cupertino estan treballant forçosament i al mateix temps pressiona els seus proveïdors.

Un dels socis d'Apple està preparant una gran inversió al Vietnam

Goertek, un dels proveïdors que és part de la construcció dels AirPods, invertirà una gran quantitat de diners al Vietnam. El seu principal argument és que no necessiten la Xina per continuar fabricant. Recordem que la pandèmia de COVID i crisis posteriors va tenir una conseqüència terrible, les fàbriques van aturar els seus processos i van obligar al tancament parcial mentre la situació resultava favorable.

D'acord amb Bloomberg, la xifra és propera als 280 milions de dòlars. A més, es planteja una futura expansió a l'Índia. En el cercle de proveïdors tots estan pendents de com de ràpid poden sortir de la Xina, com l'exemple de l'empresa Goertek.

Fàbrica del Vietnam

Fàbrica del Vietnam de productes Apple

Vietnam i Índia són les destinacions futures dels proveïdors d'Apple

Una futura conseqüència que també va encendre les alarmes en la cadena de subministrament dels de Cupertino és la disputa en la relació entre els Estats Units i la Xina. Un executiu de Goertek pensa que un 90% de fabricants podrien expandir ràpidament les seves operacions al Vietnam o l'Índia.

Un dels principals per a Apple és Foxconn, ja estan buscant cabuda a l'Índia per continuar amb les seves operacions. De les altres empreses, Bloomberg afirma que 9 de cada 10 proveïdors d'Apple ja estan preparant moviments massius d'operacions i producció.

Fàbrica de Foxconn

Fàbrica de Foxconn

Són correctes amb aquests moviments? És molt recent el succés del retard de l'iPhone 14 Pro. Amb raó, Apple no vol tenir aquests inconvenients de cara a llançaments com l'iPhone 15 i altres novetats. L'iPhone 14 Pro es va veure embolicat en un bloqueig local per part de la Xina. Molts usuaris es van quedar sense estrenar per Nadal a causa que la planta de Zhengzhou no va estar treballant prou com per poder cobrir la producció necessària.

Des dels primers dies de gener es va informar que la fàbrica de Foxconn va tornar a operar en la seva totalitat, gairebé un 90% per tornar a reiniciar l'activitat prèvia a la crisi de COVID.

Per posar un exemple de cara al futur, les ulleres de realitat mixta d'Apple poden ser fabricades per Foxconn. Un futur bloqueig o problema al país que obligui els de Cupertino a aturar la seva producció podria significar, des d'un retard en l'anunci del producte fins a no poder sortir a la venda durant diversos mesos. És millor prendre precaucions, veurem el rumb final que pren la sortida de la Xina després d'anys de dependència.