Els rumors més recents que circulen per la xarxa suggereixen que les ulleres d'Apple podrien costar fins a 3.000 dòlars, un cost elevat que no tots els consumidors estaran disposats a pagar. Tot sembla indicar que la companyia del logotip de la poma mossegada estaria preocupada pel preu del seu headset i és per això que ja planeja el llançament d'una versió més econòmica.

A principis del mes de gener de 2023 va sorgir un altre rumor molt consistent que indicava que Apple estava pensant a posposar indefinidament el seu projecte d'ulleres de realitat mixta per desenvolupar una versió amb un preu molt més baix. Ara hem pogut saber que des de Foxconn ja estan desenvolupant aquesta suposada segona generació del headset AR i VR d'Apple, segons Nikkei Asia.

Foxconn i Luxshare són les principals companyies de manufactura de les ulleres d'Apple

La filtració ha arribat de la mà de múltiples fonts familiars amb el projecte, inclòs "un executiu amb coneixements sobre el desenvolupament" que assegura que la primera generació de les ulleres de realitat mixta d'Apple serà extremadament cara.

Apple tornarà a confiar en una companyia de manufactura xinesa amb la incorporació de Luxshare a la línia de producció de les ulleres de realitat augmentada i realitat mixta. Fins ara, el desenvolupament de dispositius de realitat augmentada anava a càrrec de la firma taiwanesa Pegatron.

"La companyia encarregada de l'assemblatge de l'iPhone (Foxconn) treballarà en paral·lel en el desenvolupament d'una segona generació més barata del dispositiu de realitat augmentada."

Des de Foxconn se centraran en automatitzar el procés de producció en massa i millorar el rendiment de la producció per ajudar Apple a reduir els costos del seu projecte. La companyia feia diversos mesos que es plantejava l'opció d'introduir al mercat una versió més econòmica de les seves ulleres. Per a això, segons Mark Gurman, Apple emprarà components de maquinari més barats com lents amb menor resolució.

Segons informen fonts de la indústria, el preu d'aquestes ulleres més barates serà similar al cost d'un Mac, amb un preu que podria oscil·lar entre 1.000 i 1.500 euros.

Altres companyies com TSMC, Sony, Pegatron i Luxshare també col·laboraran en el desenvolupament de la primera generació del headset d'Apple.

S'espera que el casc de realitat mixta d'Apple, conegut com Apple Reality Pro, sigui presentat durant la WWDC de juny.