Apple guardava un as a la màniga respecte al seu iPad Air 2
Aquest dijous l'empresa de la poma va presentar el seu nou iPad Air 2, recalcant alguns aspectes com el seu millorat Wi-Fi, que ara és molt més ràpid que en models anteriors. No obstant això, sembla que es va guardar un as a la màniga respecte a una característica que ni tan sols van nomenar en la keynote, la nova tauleta compta amb la primera SIM d'Apple amb suport per a multioperadora.
La nova SIM d'Apple pot ser un gran avenç
El nou iPad Air 2 compta amb aquesta SIM d'Apple, malgrat que ha passat desapercebuda totalment en la keynote i s'ha conegut gràcies a uns documents. Gràcies a aquesta SIM exclusiva no caldrà contractar un servei de telefonia amb cap operadora si no volem, fent ús del tablet des del mateix moment que realitzem la seva compra, sense esperes.
A través de la SIM d’Apple podem contractar un servei de dades temporal, que ens servirà per poder navegar amb la tauleta fora de casa, sense haver d’utilitzar la SIM d’una companyia de telefonia. Encara que és clar, sempre podem substituir-la si volem. Els de Cupertino ja havien intentat moure’s per aquest terreny anteriorment, però les operadores s’havien mostrat reticents, fins ara.
Per a què serveix la SIM d'Apple?
Si fem ús d'aquesta SIM, que de moment només està disponible als Estats Units i Regne Unit, podem contractar un servei de dades des del propi Air 2, a través del menú d'ajustos, sempre sense haver de pensar a contractar un servei d'una altra companyia de telefonia i podent usar el dispositiu des del primer moment, sense esperes per donar d'alta la nova línia.
Aquesta mateixa SIM podrien implementar-se en els futurs models d'iPhone, per la qual cosa Apple podria tenir alguna cosa així com la seva pròpia plataforma de comunicacions, obrint mercat en aquest aspecte, per part de la companyia de Cupertino. Amb aquesta nova SIM podem anar a la botiga, comprar el nou iPad Air 2 i res més fer-nos amb la tauleta, poder navegar per Internet sense haver de fer res més que contractar un servei de dades des del propi dispositiu. Més fàcil impossible.
A més, això donaria facilitats a l'hora de viatjar, per exemple, ja que no seria necessari comprar una SIM local de cada país, tan sols amb disposar de la SIM d'Apple Universal podríem fer ús de la navegació del nostre iPad Air 2 a qualsevol país, sense haver de canviar la SIM o comprar una altra.
Apareix un nou operador...
Encara és molt aviat per confirmar aquesta possibilitat, més que res, perquè això s'ha descobert de casualitat i Apple encara no hi ha posat èmfasi. És cert que ja fa un temps que ronda aquesta possibilitat, però les teleoperadores encara no havien donat el seu braç a torçar. L'empresa podria oferir una nova oferta de telefonia, introduint-se al mercat i donant noves possibilitats als seus consumidors. És molt aviat perquè això ocorri, però això potser pot ser el primer pas cap a alguna cosa molt més gran.
De moment tot queda als Estats Units i al Regne Unit, encara que Apple té la intenció d'ampliar-ho a altres territoris a mesura que vagi tancant acords amb les companyies de telefonia de cada país, com hem sabut gràcies a Gigaom.
El nou Air 2 es va presentar ahir mateix i ja t'hem explicat totes les característiques de la nova tauleta.
Què us sembla aquesta nova SIM d'Apple? Explica'ns quina opinió et mereix i si creus que la marca acabarà oferint un servei propi de telefonia.
