La gent està tan acostumada als cotxes de gasolina que sap que, de mitjana, poden recórrer entre 500 i 700 quilòmetres quan el seu tanc és ple. És clar, l'autonomia real depèn del model, les condicions de la carretera i el tipus de conducció. I ningú no es preocupa per aquest tema, tret que vagi a fer el salt a un vehicle elèctric. Llavors, la quantitat de quilòmetres que pot recórrer per càrrega sí es torna un factor decisiu al moment de la compra.
Actualment, els cotxes elèctrics moderns solen incorporar bateries de més capacitat que els permeten superar els 500 quilòmetres per càrrega. Igual com passa amb els de gasolina, hi ha una sèrie de factors que determina la seva autonomia real, com les condicions climàtiques, ja que afecten el rendiment de la bateria. Excepte en alguns models més econòmics o pensats per a ciutat, l'autonomia de la qual pot ser notablement inferior, no hi ha grans diferents entre els elèctrics i els de gasolina. O més ben dit, hi havia.
El Lucid Air Grand Touring acaba d'aconseguir el nou rècord mundial Guinness per la distància més gran recorreguda per un vehicle elèctric de producció amb una sola càrrega. El cotxe va ser capaç de recórrer 1.205 quilòmetres per vies públiques des de St. Moritz (Suïssa) fins a Munic(Alemanya). Aquest nou rècord supera l'anterior de 1.045 quilòmetres, establert fa unes setmanes, el juny de 2025.
El sistema de frenada regenerativa del Lucid Air va permetre al vehicle augmentar la seva autonomia
Lucid Motors és un fabricant de cotxes nord-americans que se centra principalment en el disseny, creació i venda de vehicles elèctrics de luxe. El seu producte estavella és el Lucid Air, una berlina elèctrica d'alta gamma disponible en diverses variants (Pure, Touring, Grand Touring, Performance i Sapphire) i amb una potència de fins a aproximadament 1.000 CV.
El Lucid Air Grand Touring compta amb un motor dual AWD amb fins a 819 CV i tracció total, acceleració de 0 a 100 quilòmetres per hora en tot just 3 segons i una velocitat màxima de 270 quilòmetres per hora. Si bé té una autonomia certificada WLTP de fins a 960 quilòmetres, el rècord Guinness ha demostrat que la seva autonomia dona per a molt més. És clar, quan la topografia de la ruta és l'adequada, com ha estat el cas de Suïssa.
El viatge va començar a gran altitud als Alps suïssos i va acabar a Munic, aproximadament 1.300 metres més a baix. El descens va permetre un ús extensiu del sistema de frenada regenerativa del cotxe, que converteix l'energia cinètica novament en energia elèctrica emmagatzemada, reposant així la bateria de 112 kWh i ampliant la seva autonomia. Eric Bach, vicepresident sènior de productes de Lucid, va declarar:
Aquest rècord d'abast representa una fita significativa: és una altra demostració clara de l'avantatge tecnològic que defineix Lucid
En l'ús diari, el fabricant afirma que la tecnologia de càrrega del vehicle pot agregar fins a 400 quilòmetres d'autonomia en aproximadament 16 minuts quan es connecta a una presa de càrrega ràpida CC compatible. "Els nostres productes Lucid combinen una eficiència vehicular de classe mundial amb les unitats de propulsió més avançades, una arquitectura de voltatge ultraalt i la tecnologia de gestió de bateria disponible en l'actualitat, permet que un Lucid viatgi més lluny amb menys energia que qualsevol altre vehicle", va concloure Bach.