La majoria de serveis occidentals estan bloquejats a la Xina. No és possible accedir-hi sense utilitzar una VPN. El seu ús no autoritzat al país asiàtic està prohibit perquè el govern busca controlar l'accés a Internet dels usuaris a través d'un «gran tallafoc» que bloqueja molts llocs web i plataformes estrangeres. Com a conseqüència, la Xina té les seves pròpies alternatives locals.
L'equivalent a Google és Baidu. Es tracta d'un motor de cerca en xinès fundat a finals de 1999 que té un disseny molt similar al del gegant nord-americà. Entre les seves característiques es troben la possibilitat de buscar notícies, imatges i cançons, entre altres funcions. Igual com Google amb Waymo, Baidu també té la seva pròpia plataforma de conducció vehicles autònoms anomenada Apollo.
Un dels projectes d'Apollo és Apollo Go, un servei de robotaxis (Waymo té el seu propi anomenat Waymo One). Llançat el 2019, els vehicles operen sense conductor humà en àrees geogràficament delimitades gràcies a una avançada combinació de sensors i algoritmes d'intel·ligència artificial. La companyia acaba d'anunciar que s'han realitzat 11 milions de viatges i que s'han superat les expectatives de guanys.
El negoci d'IA de Baidu va vent en popa
El gegant tecnològic xinès Baidu va anunciar dimecres passat que el seu servei de robotaxi Apollo Go havia completat més d'11 milions de viatges des del seu llançament el 2019. La companyia va assegurar que Apollo Go havia realitzat 1,4 milions de viatges a escala mundial durant el primer trimestre, un 75% més interanual.
Apollo Go, a part de la Xina continental, s'està provant també a Hong Kong, Dubai i Abu Dhabi. Compte amb una flota autònoma de més de mil vehicles desplegats a 15 ciutats amb l'objectiu de "replicar i optimitzar encara més el nostre enfocament", va declarar el director executiu Robin Li Yanhong durant la conferència telefònica sobre els resultats.
Enfortirem la nostra presència als mercats existents i entrarem estratègicament a nous mercats
En el primer trimestre, l'empresa va registrar ingressos de 32 mil milions de iuans (4.500 milions de dòlars dels EUA, gairebé quatre mil milions d'euros); un 3% més que l'any anterior, superant així l'estimació dels analistes de 31 mil milions de iuans (3.802 milions d'euros). Els guanys trimestrals van augmentar un 42%.
Com hem comentat anteriorment, Baidu és l'equivalent a Google a la Xina, i això significa que també està centrada en el desenvolupament de la intel·ligència artificial. Els ingressos del seu negoci d'IA al núvol de Baidu van augmentar un 4,2%, superant també el creixement general. "Estem segurs que la nostra tecnologia centrada en la IA ens posiciona per romandre a l'avantguarda i capturar oportunitats de creixement a llarg termini en l'era de la IA", va comunicar Robin Li Yanhong.
Baidu va ser la primera empresa xinesa en llançar un bot conversacional similar a ChatGPT d'OpenAI el març de 2023. Des d'aleshores, ha ampliat l'oferta dels seus serveis relacionats amb intel·ligència artificial perquè la competència local no para d'augmentar i és cada vegada més ferotge.