Contestar correus sol ser una de les tasques a què gairebé tots nosaltres dediquem els primers minuts (de vegades són hores) de la jornada laboral. Obrir el mail ofereix sorpreses agradables molt poques vegades i sovint, es tracta d'una cosa repetitiva i tediosa, tant que, molt freqüentment, deixem correus sense obrir i contestar però, si vols, això no té per què tornar a succeir en el teu cas: està a punt de llançar-se una aplicació denominada Ellie que sap contestar correus com si fos (gairebé) una persona. Per descomptat, parlem d'un aplicador que utilitza aquesta tecnologia anomenada Intel·ligència Artificial o, com prefereixen els amics de sigles i abreviatures, IA.

Encara és un projecte

Qui l'impulsa es diu James Ivings, un dels desenvolupadors que formen l'equip d'Open IA, l'empresa fundada per Elon Musk (no hi ha manera d'esquivar aquest individu que, sembla, en tot camina posat) responsable de ChatGPT, el programari que ha estat notícia aquestes últimes setmanes per la seva capacitat de simular respostes coherents (i fins i tot assenyades) com les que et donaria el gestor humà d'un servei d'atenció al client que s'esforcés per fer la seva feina acceptablement. Fins ara, ja diem, Ellie era un projecte, però aquest 17 de desembre el mateix Ivings anunciava a Twitter que l'aplicació estava "definitivament validada", així que està clar que, qui vulgui, podrà fer ús d'ella en algun moment dels propers mesos.

una solucion a l'angoixa de correus electronicos sense resposta VL298365 MG19216678
 

Tampoc no és per a tant

Ellie, en realitat, no és més que un gestor de plantilles que permet a l'usuari elegir amb quin tipus de resposta vol adreçar-se al seu interlocutor. Pel que sembla, segons ha explicat la mateixa Open IA, s'oferiran d'entrada textos amb diferents tons (des de respectuós a alegre, enfadat o interessat, entre d'altres) i, a partir de l'esmentada elecció, el sistema et plantejarà una proposta de text que podràs modificar al teu gust. El sistema arxivarà els canvis que facis i, a partir d'ells, modificarà les plantilles fins i tot, diuen, "poder rellevar-te d'una manera bastant real". Per si mateix, si ho pensem, es tracta tan sols d'un sistema de resposta automàtica amb plantilles ja redactades que l'usuari modifica segons els seus gustos i l'enviament de les quals s'automatitza. Certament és un avenç, perquè el que modifiqui i guardi les plantilles segons la qual cosa l'usuari escriu està bé, però tampoc no es diferencia gaire, per exemple d'aquesta interessant utilitat d'Infojobs i altres portals d'intermediació laboral que permeten guardar diferents cartes de presentació que pots utilitzar en funció de l'ocupació a la qual vols postular. El canvi, això sí, està que Ellie arxiva els canvis automàticament. Utilitzar-lo, de moment, és gratis, però si tries aquesta opció només podràs veure com el programa contesta dos correus al dia. Si vols que siguin cent, hauràs de pagar 27 euros al mes, encara que no convé que us feu massa il·lusions: els correus importants més val que els contesteu vosaltres. Si fins ara, ni la més eficient de les secretàries no ha estat capaç de reemplaçar el seu cap quan, per exemple, cal respondre a un client emprenyat de debò, imaginar-se que un assistent de correu més o menys avançat pot fer-ho és, com poc, arriscat. Per descomptat, el millor, si el que tens davant dels teus ulls és un assumpte de veritat difícil, el millor és allò de sempre: trucar.