L'Institut Cervantes, organisme públic que s'encarrega de la promoció de l'idioma espanyol fora de les nostres fronteres, renova els seus serveis de tecnologia audiovisual. Ho fa mitjançant l'adjudicació d'un contracte pressupostat en dos milions d'euros a l'empresa Nunsys. En ell, s'inclouen també serveis de manteniment Per l'esmentat organisme, els serveis de tecnologia audiovisual són una eina clau, ja que totes les seves aules estan dotades amb ells per dinamitzar els programes d'ensenyament. Amb tot, ara només es renova una part, les que són a Amèrica, el Magrib i l'Orient Mitjà.

carrusel|cavallets portada edifici tetuan
 

Finançament europeu

El contracte es finança amb fons procedents del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, en concret a través de partides incloses en els fons Next Generation de la UE. Les aules les eines tecnològiques de les quals es renovaran estan ubicades a les seus que l'Institut té als Estats Units. Brasil, Marroc, Algèria, Tunísia, Egipte, Israel, Líban i Jordània. L'Institut Cervantes té seus en 88 ciudadades de 45 països. Nunsys té la seva seu a Paterna i Antonio Cardona, el seu gerent d'audiovisuals de Nunsys, valora la contractació: "sstamos molt emocionats amb aquesta oportunitat que ens ha brindat l'Institut Cervantes. Ser part d'aquest projecte tan important, per la tasca que es fa expandint l'ensenyament de l'espanyol al món, és un repte molt bonic del qual formar part. A més, amb aquest projecte, des de Nunsys demostrem la nostra capacitat per actuar a nivell internacional, proporcionant l'última tecnologia."

Automatització del procés de matrícula

La renovació dels serveis de tecnologia audiovisual arriba després que fa un any l'Institut activés un projecte d'automatització intel·ligent per accelerar el procés de matriculació d'alumnes. El balanç, fins ara, és satisfactori. De la implantació s'ha encarregat el Servei d'Automatització Intel·ligent de la Secretaria General d'Administració Digital.