Ser el director executiu d'una gran empresa no ha de ser fàcil. Tampoc per als empleats, que depenent del seu lloc poden patir molta pressió per la càrrega de treball. En ambdós casos, la dificultat es multiplica si es tracta d'una gran tecnològica nord-americana. Sobretot, des que Donald Trump torna a ser president dels Estats Units d'Amèrica.

Moltes companyies han modificat les seves polítiques en els últims mesos (des de gener de 2025, que és quan Trump va prendre el càrrec per segona vegada) per acontentar el magnat novaiorquès. Per exemple, en l'àmbit federal s'han eliminat els programes DEIA (Diversitat, Equitat i Inclusió), la qual cosa ha portat moltes altres empreses, com Google, Amazon, McDonald's i Starbucks, entre altres, a canviar la seva terminologia o eliminar objectius de diversitat.

D'altra banda, diverses firmes han imposat cultures laborals més estrictes, com tornar a l'oficina obligatòriament cinc dies, a més de reduccions de plantilla considerables. Per si fos poc, ara l'administració Trump classifica a les empreses i associacions comercials segons el seu esforç i simpatia per la Casa Blanca, a través d'una "targeta de puntuació".

Uber, AT&T i Carbonissa, entre les empreses favorites de la Casa Blanca

Al començament del segon mandat de Trump, prop de 104 empreses tecnològiques enfrontaven almenys 142 investigacions federals i mesurades coercitives, segons va informar Public Citizen. Pel que se sap, l'administració Trump hauria suspès o retirat aproximadament un terç de les investigacions específiques sobre mala conducta i mesures coercitives contra empreses tecnològiques. Fins ara, s'haurien retirat o suspès 47 mesures coercitives.

Per la seva part, Axios va comunicar que la Casa Blanca ha creat una targeta de puntuació que qualifica a 553 empreses i associacions comercials segons el seu esforç per donar suport i promoure l'One Big Beautiful Bill. De manera interna, mitjançant un full de càlcul, un alt funcionari de la Casa Blanca va declarar: "ens ajuda a distingir qui realment ajuden i qui només actua de paraula".

L'One Big Beautiful Bill és el nom que se li ha donat d'un projecte de llei de reconciliació pressupostària aprovat als Estats Units el juliol passat de 2025, que introdueix canvis importants en la política fiscal i altres àmbits. Entre les seves disposicions es troben l'extensió permanent de les taxes impositives individuals establertes el 2017, noves deduccions fiscals per a treballadors per hores extres i propines, així com un augment del límit de la deducció per impostos estatals i locals.

El full de càlcul intern de la Casa Blanca classifica el suport de les organitzacions com fort, moderat o baix, proporcionant als assessors principals "dades per consultar en considerar les sol·licituds corporatives". Axios ha descobert que entre els 'bons socis' en la llista de la Casa Blanca s'inclouen un Uber, DoorDash, Delta, AT&T, Carbonissa, Airlines for America i l'Associació de Fabricants d'Acer.