Google té una nova idea que busca el poder acabar amb les cookies a Chrome, tot això venen de la idea de millorar la privacitat dels usuaris. És per això que han recorregut al que es coneix com a Federated LEarning od Gohorts o FLoc.

Per al remplazo de FLoC han creat Topics, un nou sistema de publicitat personalitzada dins de la iniciativa Privacy Sandbox. Per al desenvolupament de Topics, Google ha tingut en compte la trajectòria i els comentaris dels usuaris de FLoC.

Google Chrome

Google Chrome

Però de què es tracta aquesta idea de Google per acabar amb les cookies de Chrome?

Aquesta nova idea de Google per acabar amb les cookies va de la mà del projecte Topics, aquest defineix localment una sèrie de temàtiques com viatges, salut o fitnes. És a dir, aquells que representen els interessos més destacats de l'usuari aquella setmana.

Obtenint la informació de l'historial de navegació de l'usuari, però sense la intervenció d'algun servit intern que prengui les teves dades.

Llavors si l'usuari arriba a visitar una pàgina en la qual admet l'API de Topics, aquest rep publicitat de tres temàtiques corresponents a les últimes tres setmanes.

Api Topics

Api Topics

L'objectiu de Google és oferir als usuaris un control més gran i transparència, fins i tot els permetrà treure algunes temàtiques directament des del navegador o deshabilitar la funció per complet.

En l'actualitat aquest nou sistema compta amb unes 300 temàtiques, però es busca l'augmentar el número d'aquesta de manera progressiva. Però tenint en compte evitar categories relacionades amb el tema racial o de gènere.

Un dels avantatges és que Topics es pren seriosament el preservar la privacitat pel que li ofereix als anunciants una opció que no compta amb el rastreig encobert com la d'empremta digital del navegador.

Les cookies tenen els dies comptats

Les cookies tenen els dies comptats

Quan Google va fer la proposta de FLoC buscava basar-se en els interessos que reemplaçaven als identificadors individuals, que la diferència de les cookies, aquests rastregen l'activitat de l'usuari pel web per brindar-los-la als anunciants.

Google obté la gran part dels seus ingressos de la publicitat digital i l'èxit d'aquest tipus de sistemes és realment important per al seu model de negoci. Per la qual cosa queda esperar quan li diran adeu a les cookies de Chrome.