Primer van ser Ford, General Motors i Volvo i, ben aviat, se sumaran Stellantis, Volkswagen, Hyundai i Kia; però ara ho ha fet Mercedes Benz: s'acaben d'afegir al carregador NACS de Tesla en Estats Units. A Europa es continua utilitzant el CCS-2, però és qüestió de temps que hi hagi també un canvi.

Càrrega de qualitat
Més que de la seva autonomia (que també) l'atractiu dels cotxes elèctrics depèn del temps de càrrega i de la capacitat d'accés a una xarxa de carregadors àmplia i operativa. L'estàndard de càrrega europeu (CCS, que és el que s'utilitza majoritàriament) està perdent la partida davant NACS, l'estàndard de Tesla. Davant la diversitat de connectors, des de Tesla s'ha volgut satisfer la demanda d'una solució de càrrega estandarditzada i, per a això, s'ha creat el North American Charging Standard (NACS). S'acaba així amb la dispersió d'estacions i protocols i es permet, alhora, oblidar els molestos adaptadors.
Experiència de càrrega
Des de Mercedes, són clars: "la nostra prioritat estratègica construir els cotxes més desitjables i estem implementant el carregador de tipus NACS als nostres vehicles, la qual cosa permetrà als conductors accedir a una àmplia xarxa d'ofertes de càrrega d'alta qualitat a Amèrica del Nord," diu Ola Källenius, el director d'operacions de Mercedes. Què ofereix el NACS que no ofereixen altres carregadors? El principal avantatge és que s'utilitza el mateix connector per carregar el corrent altern i la contínua, la qual cosa permet carregar la bateria de manera més ràpida i senzilla. És potent (900 kv), petit i manejable i ofereix a Tesla un avantatge competitiu enorme. De tota manera, a Europa no s'utilitza el NACS: ni tan sols els Tesla el munten, aquí porten el CCS-2; però que acabi dessemblant és qüestió de temps.