El final dels enregistraments de robots ha arribat, és que ara podràs exigir ser atès per persones quan et comuniquis a un banc, l'empresa d'energia i a les de telefonia.

És que ara tindràs el dret a no ser atès per un robot, ja que això es farà llei, una que afectarà totes les companyies que ofereixin serveis bàsics.

Els robots no agraden a tots

Els robots no agraden a tots

Però quina llei és aquesta que et dona el dret a exigir ser atès per un ésser humà i no per un robot?

El mes de novembre de 2021, es va donar la llum verda per a la redacció de l'avantprojecte d'una llei amb què el ministeri de consum podrà regular els serveis d'atenció al client.

Amb aquesta norma es busca posar límits a l'ús dels contestadors automàtics amb les que les empreses en l'actualitat utilitzen.

La idea és que es pugui garantir bona informació a les persones més vulnerables i farà pública l'avaluació dels clients de l'atenció rebuda.

Bones notícies per als teleoperadors

Bones notícies per als teleoperadors

Un exemple clar és el tancament de les sucursals bancàries gràcies als processos online, tanmateix, es generen cues|coles més llargues per a les persones grans. Ja que aquest sector de la població no utilitza equips intel·ligents per a aquest tipus de processos.

Per la qual cosa l'objectiu de la llei no és posar fi als enregistraments de robots, però és aconseguir millorar les relacions que mantenen els consumidors amb les empreses.

Pel que es busca establir les obligacions en facilitar la informació, atendre les incidències i resoldre les queixes o els reclams dels usuaris del servei.

Què es diu establirà aquesta llei d'atenció al client?

Aquesta futura llei de serveis d'atenció al client busca establir com a dret dels consumidors a obtenir, una atenció gratuïta, eficaç, accessible, inclusiva, no discriminatòria i avaluable.

Pel que es busca que les empreses s'adaptin a la nova regulació, entre elles estan les empreses del servei d'aigua i energia, transport, serveis postals, telefònics, comunicacions electròniques, serveis financers entre altres.

Com pots veure la idea és que l'ús de la tecnologia no sigui una excusa perquè les empreses no prestin una correcta atenció als seus clients o usuaris.