Es pot convertir un cotxe amb motor de combustió en un híbrid? Segons un jove australià de 21 anys sí. El cert és que, invents d'aquest tipus existeixen fa anys, però la seva idea té un avantatge: costa poc i implica escasses manipulacions. De fet, n'hi ha prou amb instal·lar un equip que, en connectar-se als frens del cotxe, permet aconseguir 150 km d'autonomia elèctrica. Es denomina Rapid Electric Vehicle Retrofit (REVR).

 

Premiat

Alexander Burton, que així es diu, ha desenvolupat el seu sistema en el Reial Institut de Tecnologia de Melbourne, la universitat on cursa enginyeria. El seu invent ha estat premiat amb el James Dyson, un guardó que anima joves enginyers a desenvolupar creacions capaces de millorar el món. L'invent va sorgir de manera molt simple: Alexander conduïa un Corolla vell i, encara que somiava amb un cotxe elèctric, no disposava de prou diners ni per comprar-ne un ni per assumir la inversió que suposa convertir un motor de combustió en elèctric amb els mètodes que fins ara existien. Va decidir, per tant, crear. I el que va crear va ser un motor de flux axial que s'instal·la al rotor dels frens de disc i està alimentat per una bateria que es col·loca en el buit de la roda de recanvi.

Fins a 150 km d'autonomia

Amb el seu invent, qualsevol cotxe pot disposar d'entre 100 i 150 km d'autonomia elèctrica. Elimina emissions, s'instal·la en hores i no obliga a oblidar el motor de gasolina. I no costa ni 3.000 euros. Si t'interessa, fins i tot pots donar un cop de mà a Alexander col·laborant amb capital en el seu projecte.