Va començar amb Trump i ara, amb Biden, continuen: Els Estats Units continuen aplicant restriccions a la importació i venda de diferents dispositius de telecomunicacions fabricats a la Xina perquè els considera una "amenaça per a la seguretat nacional". Ara li ha tocat el torn a Huawei i ZTE.

Com es justifica?
L'argument de la Comissió Federal de Telecomunicacions és contundent: es tracta d'equips "no fiables" l'ús dels quals comporta una "amenaça per a la seguretat nacional". El vet, a més d'a aquestes dues conegudes companyia xineses, afecta altres fabricants asiàtics com ara Hytera, Hangzhou Hikvision o Dahua Technology. Des de l'esmentada comissió, destaquen que es tracta de la "primera vegada" que es veta l'autorització de nous equips de marques concretes a partir de "preocupacions vinculades a la seguretat nacional". La decisió té efectes retroactius i permetrà revocar autoritzacions prèvies rebudes per dispositius d'aquests fabricants. La mesurada deriva de la Llei d'Equips Segurs, una norma que va aprovara Biden el novembre de 2021 per a, va explicar "prendre mesures contra firmes xineses de telecomunicacions" per "evitar amenaces".
Queixes xineses
L'arribada de Biden a la Casa Blanca no ha relaxat unes maneres de fer que va aplicar també Donald Trump i que a la Xina es consideren una mesura que perjudica "de manera infundada" les seves companyies. Amb tot, convé recordar que els Estats Units han construït la seva prosperitat i el seu lideratge mundial sobre el proteccionisme, que forma part del seu ADN i que consisteix a gravar amb aranzels o, directament, prohibir la importació de productes de països competidors que puguin resultar més barats o interessants que els que es fabriquen als Estats Units o en països considerats amics.