L'Exèrcit dels Estats Units ha fet un veritable pas endavant amb el desenvolupament del míssil de curt abast de pròxima generació (Next-Generation Short-Range Interceptor, NGSRI). La realització d'un test en el qual s'ha posat a prova les característiques del nou coet de combustible sòlid ha estat tot un èxit. Aquesta tecnologia ha estat desenvolupada per part de les empreses de defensa Raytheon i Northrop Grumman, dos contractistes molt coneguts dins de l'U.S. Army. En total, es van dur a terme quatre proves amb motors de coet del tipus Highly Loaded Grain (HLG), una tecnologia de propulsió sòlida avançada que promet millorar substancialment el rendiment dels míssils davant amenaces aèries modernes.

En concret, el motor HLG, basat en un combustible més dens que els motors convencionals, proporciona una durada més gran de combustió i una sortida d'energia més potent. Això es tradueix en un abast més gran i millor acompliment per al míssil NGSRI de Raytheon, fent-ho superior a altres tipus de míssils existents en termes de velocitat i eficàcia contra amenaces aèries. Les proves van incloure tres trets estàtics en diferents entorns i una reeixida demostració balística en vol. Com s'ha pogut saber gràcies al mitjà especialitzat RTCX, ja s'estan anticipant més proves per als mesos vinents.

Els Estats Units treballen intensament per intentar tenir el seu nou míssil antiaeri de curt abast molt aviat

Tornant al nou motor i míssil, un dels avantatges més destacats del NGSRI és la seva capacitat de llançament flexible, ja que pot ser disparat des d'un trípode, un vehicle o fins i tot des de l'espatlla, adaptant-se a diferents escenaris de combat. Tom Laliberty, president de Sistemes de Defensa Terrestre i Aèria a Raytheon, va destacar que aquestes proves "validen la seva capacitat per desenvolupar ràpidament capacitats de defensa aèria transformadores, capaces d'enfrontar una varietat d'amenaces aèries a distàncies superiors a les dels sistemes actuals."

El desenvolupament accelerat d'aquesta tecnologia ha estat possible gràcies a la col·laboració entre Raytheon i Northrop Grumman, específicament s'ha dut a terme al laboratori de balística Allegany d'aquesta última, a Virgínia Occidental. Allà es va aconseguir passar d'un concepte inicial a una primera prova de vol en un temps rècord de menys de sis mesos. D'altra banda, Frank DeMauro, vicepresident de Sistemes d'Armes de Northrop Grumman, va assenyalar que "aquest motor HLG ofereix més velocitat, abast i flexibilitat en una solució compacta, reflectint un important avenç en tecnologia de propulsió".

La base de disseny del NGSRI se sustenta en més de 60 anys d'experiència en defensa aèria i es presenta com el míssil portàtil de defensa aèria més avançat del món per a l'Exèrcit i el Cos de Marines dels Estats Units. Gràcies a un disseny modular del sistema i a processos de manufactura automatitzats, s'ha aconseguit accelerar el desenvolupament i la producció. El que al final també tindrà un impacte en els costos de fabricació, un punt molt important per a qualsevol mena de sistema d'armes.

En definitiva, el NGSRI forma part d'un espectre més ampli de tecnologies de propulsió avançades que son explorades per millorar el rendiment de míssils de curt abast. Entre elles s'inclouen els motors amb combustibles sòlids d'impulsos múltiples, que alternen fases d'impuls i planatge per estendre l'abast. A més, la modificació de les propietats aerodinàmiques del sistema pot també contribuir al seu acompliment millorat. En conjunt, el projecte NGSRI representa un avenç clau cap a una defensa aèria més àgil, potent i adaptable que busca contrarestar les amenaces que es presenten en la forma de la Xina i Rússia, dos països competidors directes d'Amèrica del Nord i que busquen ampliar el seu domini militar.