Renault vol entrar de ple al sector de la robòtica industrial i ho ha fet sobre dues cames i sense cap. El grup automobilístic francès ha tancat una inversió minoritària en l'empresa Wandercraft, una empresa emergent gal·la que lidera el desenvolupament d'exoesquelets autònoms i equilibrats per intel·ligència artificial. No es tracta d'una aposta puntual ni d'una simple nota d'innovació per quedar bé amb els seus accionistes, sinó tot un acord, que marca l'inici d'una col·laboració estratègica per crear una família de robots mòbils que podrien redefinir les cadenes de muntatge.

L'aliança de Renault amb Wandercraft

La història de Wandercraft va començar amb un objectiu molt humà: permetre que persones amb mobilitat reduïda poguessin tornar a caminar gràcies a exoesquelets mèdics autoestables. Però ara, aquesta mateixa tecnologia, afinada en hospitals i sales de rehabilitació, salta al terreny industrial amb una ambició clara: automatitzar tasques repetitives, pesades o físicament exigents a les fàbriques, començant per les del mateix grup Renault.

Calvin 40 tindrà la capacitat de moure's amb agilitat per l'entorn de feina i col·laborarà estretament amb els operaris, descarregant sobre si tasques poc ergonòmiques o prolongades. La promesa de Wandercraft no és només cuidar millor els treballadors, sinó també escurçar temps de producció i reduir costos.

Aquest és Calvin-40

Thierry Charvet, responsable d'Indústria i Qualitat en Renault, parla sobre l'aliança amb Wandercraft en un recent comunicat, assegurant que és "ens permetrà accelerar l'automatització i desenvolupar robots per al nostre ús industrial automotriu específic, el que ens donarà l'oportunitat de concentrar la nostra gent en tasques de més valor agregat i alleujar els operadors de tasques doloroses i no ergonòmiques".

Matthieu Masselin, CEO de Wandercraft, per la seva part, exposa les bondats de l'aliança amb Renault, destacant que "aquesta col·laboració impulsarà la nostra capacitat per desenvolupar i escalar robòtica d'alt impacte i baix cost que millori la vida quotidiana de les persones, ja sigui ajudant a persones amb discapacitat a caminar o donar suport a treballadors industrials mitjançant l'automatització, en la fàbrica, en clíniques i a casa".

I l'aliança amb el grup francès no només repercutirà a les seves fàbriques, sinó que serà tot una benedicció per a Wandercraft, ja que podran impulsar el llançament d'Eve, el seu nou exoesquelet per a persones. Amb aquesta inversió, a més, Renault es posiciona en la cursa de la robòtica funcional. Calvin 40, desenvolupat en 40 dies, no serà un robot més. Serà el símbol de la unió del món de la mobilitat assistida i la mobilitat industrial, en un entorn automatitzat, però també humà.