Estem acostumats als drons compactes, aquells que es poden agafar amb una mà sense gaire dificultat i que incorporen una càmera per gravar preses aèries espectaculars amb què els creadors de contingut adornen els seus vídeos de YouTube o Instagram. Tanmateix, l'empresa Skydweller Aeroporta el concepte de dron a l'extrem, rivalitzant amb la mida d'un avió comercial transcontinental dedicat al transport de passatgers i mercaderies.

Skydweller Aero, amb seu a Albacete (Espanya) i els Estats Units, està especialitzada en el desenvolupament d'aeronaus no tripulades que destaquen per la seva gran autonomia. Propulsats per energia solar, l'objectiu d'aquests gegantins drons és servir com a solucions de vigilància, telecomunicacions i observació terrestre governs i altres empreses, funcionant com una espècie de satèl·lits atmosfèrics. Amb un dels dispositius de l'empresa emergent hispanonord-americana, seria possible proporcionar connectivitat a zones remotes, vigilar fronteres i fins i tot monitorar desastres naturals, com|com a incendis.

La companyia acaba de comunicar una gran fita per al seu dron solar després de proves recents: volar durant gairebé tres dies consecutius. És un èxit important, tenint en compte que la seva envergadura és comparable a la d'un Boeing 747 i només va utilitzar energia solar i bateries per mantenir-se en l'aire.

Drons de la mida d'avions que poden volar durant tres mesos (o més) sense haver d'aterrar

https://www.youtube.com/watch?v=lCEpALLZifs

El dron de Skydweller, que és l'aeronau solar més gran del món, es va mantenir en l'aire prop de 74 hores, alimentat exclusivament per llum solar. "En quatre vols recents, l'aeronau va registrar un total de 222 hores en l'aire, la qual cosa confirma la seva resistència, resiliència i potencial transformador", va declarar l'empresa.

El fusilaje de l'aeronau està fabricat amb fibra de carboni. Les ales, de gran mida, estan cobertes per 17 mil cèl·lules solars que poden generar fins a 100 kW d'energia. L'electricitat generada per aquestes cèl·lules pot impulsar quatre hèlixs i els sistemes a bord del dron, alhora que recarrega una bateria de 637 kg. Quan el sol se'n va, l'aeronau s'alimenta de l'energia emmagatzemada a la bateria per poder continuar volant de nit.

Els Skydwellers estan fets de fibra de carboni i són capaços de realitzar vols perpetus sense tripulació, romanent en l'aire entre 30 i 90 dies. Fins i tot més

Les aeronaus solars de Skydweller Aero només haurien d'aterrar per sotmetre's a manteniment mecànic. A part de per una gran autonomia, aquests gegantins drons també criden l'atenció per poder transportar càrregues útils de fins a 400 kg, el que suposa una millora significativa respecte als UAV solars anteriors, les possibilitats dels quals eren més limitades.

En superar les expectatives, la Divisió d'Aeronaus del Centre de Guerra Aèria Naval (NAWCAD) està avaluant les capacitats d'aquesta tecnologia. De fet, l'Armada dels Estats Units està avaluant el seu ús per a missions d'intel·ligència, vigilància i reconeixement (ISR) de llarga durada dins de la vasta aèria del Comando Sud dels Estats Units (SOUTHCOM).