L'empresa emergent Reclamio.com, empresa especialitzada a gestionar les reclamacions de passatgers aeris, ha aconseguit recuperar més de 4 milions d'euros corresponents a les indemnitzacions de 15.000 passatgers durant 2023. De cara a 2024, Reclamio.com té per objectiu consolidar la seva presència als principals països europeus en els quals opera, a més d'a Espanya. "D'una banda, estem treballant per consolidar i potenciar la nostra presència a Alemanya i Portugal i, per un altre, per accelerar la nostra activitat a França", explica Noemí Fernández, gerent de Reclamio.com. La taxa d'èxit en reclamacions tramitades per la companyia és del 98%

pista avions aeroport bcn
 

Retards i pèrdua d'equipatges

Els motius principals de les reclamacions el 2023 s'han degut als retards en els vols (41,5% del total); la pèrdua, retard o danys als equipatges (32,9%); les cancel·lacions de vols (21,5%) i la denegació d'embarcament contra la voluntat del passatger (4,1%).

Les aerolínies que més reclamacions han rebut el 2023 han estat, per aquest ordre, Iberia, Vueling, Ryanair, Volotea i TAP Portugal. Per la seva part, els aeroports amb més incidències registrades han estat Adolfo Suárez-Barajas i Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, seguits per Palma de Mallorca, Màlaga i Lanzarote.

Actualment, Reclamio.com té la seva seu a Sabadell i compta amb un equip format per 11 persones. Reclamio.com opera a nivell internacional a Espanya, França, Alemanya, Itàlia, Portugal i Luxemburg i des de la seva fundació el 2017 ja ha recuperat més de 32 milions d'euros en indemnitzacions de més de 80.000 viatgers.

Menys incidències en 2023

La companyia assenyala que, afortunadament per als passatgers, el 2023 s'ha reduït el nombre d'incidències en els aeroports espanyols. "El 2022 es van viure dues situacions molt caòtiques: En primer lloc, la relativa a les vagues de personal en algunes aerolínies, com Easyjet, Iberia Express i Ryanair. En segon lloc, hi va haver un gran problema en la gestió dels equipatges, que va provocar també moltes queixes per danys, pèrdues i retards en l'arribada dels mateixos. Tanmateix, aquest 2023 aquesta situació ha quedat solucionada i hi ha hagut menys incidències", assenyala Fernández.