Siguis o no usuari d'Instagram, és molt possible que hagis sentit parlar dels seus Stories. Són fotos o vídeos verticals amb una durada no major a quinze segons per clip, encara que per augmentar la durada dels missatges que es vol transmetre, també es poden publicar diversos vídeos de 15 segons seguits i així augmentar l'eficàcia del que es desitja explicar.

Això sí, aquestes Stories són més aviat fugaces. La raó és que desapareixen després de 24 hores d'haver-se publicat. Les Stories no es mostren en el feed o mur d'un usuari, sinó que apareixen en la part superior de l'aplicació i per poder gaudir-ne, cal prémer en elles.

Quan es van introduir els enllaços als Stories per primera vegada, Instagram va limitar el seu accés, fent-los disponibles només per a usuaris amb comptes verificats que tenien 10.000 seguidors o més. La novetat és que ara Instagram ha eliminat aquestes restriccions en obrir les Stories per a tots els usuaris que tinguin un compte a la xarxa social.

De fet, aquesta és una gran notícia si ets un usuari d'Instagram o si tens una petita empresa i estàs buscant una manera d'aprofitar el poder d'Instagram per expandir el teu negoci. Stories és una bona eina per treure-li partit.

StoriesInstagram ha patit molta pressió durant temps per innovar en aquest sentit. La pressió del creixement d'una altra xarxa social com TikTok els va portar a desenvolupar Reels per a Instagram, que són videoclips curts de 15 segons que es poden publicar amb altres clips i introduir en el feed de l'usuari. I ara les Stories poden incloure videoclips creats i compartits, però tenen una vida útil més curta.

Referent a això, el CEO de la companyia, el cèlebre Mark Zuckerberg, va dir el següent en relació amb el canvi: "Reels ja és el principal impulsor del creixement de la participació en Instagram. És increïblement entretingut i crec que hi ha un gran potencial per davant. Esperem que això continuï creixent i soc optimista que això serà molt important per a productes nostres com Stories. També esperem realitzar canvis significatius a Instagram i Facebook l’any vinent per inclinar-nos encara més cap al vídeo i fer de Reels una part més central de l'experiència".

Com compartir un enllaç a Stories

El primer que cal fer és crear o triar una foto o un vídeo per compartir. A continuació, cal fer clic en la icona de la cara que somriu de la part superior de la pantalla de les Stories. Una vegada dins, hi ha una opció en la qual posa "enllaç" que cal seleccionar. Allà és on es pot enganxar l'enllaç que es vol compartir i prémer el terme "llest". L'últim que cal fer és compartir la story, bé amb tots els seguidors o amb els millors amics de l'usuari, a gust de qui ho fa.