Tot conspira contra els cotxes elèctrics: per si no fora bastant amb les reticències que desperten el seu preu, la dificultat d'accedir a ajuts i la pèrdua progressiva d'autonomia que comporta l'inevitable deteriorament de les bateries, un altre problema se suma al cada vegada més llarg llistat d'inconvenients. Ara, el problema són els pneumàtics, que es gasten abans i són més cars. Canviar els quatre pneumàtics d'un Tesla Model 3 costa més de 1.000 euros.

 

Prims i de perfil alt

Els cotxes elèctrics, per culpa d'aquestes bateries que es deterioren, pesen més. Un exemple és el MG ZS, que pesa en la seva versió elèctrica 350 quilos més que el model convencional. A més, en ser el par immediat, l'acceleració és molt superior i es passa de 0 a 100 en res. I això passa factura als pneumàtics que, si són convencionals, es desgasten fins a un 30% més de pressa en un cotxe elèctric.

Més silenciosos

Què cal fer doncs? Es necessiten, evidentment, pneumàtics prims i de perfil alt i, així, els principals fabricants han començat a dissenyar pneumàtics específics per a vehicles elèctrics. Michelin comercialitza els Energy E-V, que redueixen fins i tot en un 20% la resistència al rodolament i atorguen fins i tot un 6% més d'autonomia i Continental ha dissenyat altres en els quals adhereix una banda especial de poliuretà a l'interior de la banda de rodatge per reduir el nivell de soroll de la marxa. L'equilibri, doncs, és molt difícil i si volem quedar contents amb tot, ens faran falta pneumàtics més cars i menys duradors. Si prenem com referencia el Tesla Model 3, un dels elèctrics més venuts, ens trobem que canviar els quatre pneumàtics surt per 1.058 euros. I en la resta dels models, la cosa no millora massa. Una altra sorpresa més, en definitiva. I ja en van unes quantes.