Els cada vegada més elevats preus dels cotxes nous, els dubtes que generen les prohibicions anunciades i matisades alhora i, segurament també, els terminis cada vegada més llargs de lliurament han reactivat l'interès pels cotxes d'ocasió. Una mostra d'això és l'èxit de Motoreto, una plataforma de distribució de vehicles d'ocasió nascuda a Madrid que, només el 2022, va créixer en un 260%. Facturen 12 milions d'euros a l'any.

MOTOREPTE 87 (1)
 

Fins a 2.000 concessionaris

Amb tot, el mercat del vehicle d'ocasió ha canviat i, per això, plataformes com a Motoreto treballen amb concessionaris i serveis de compravenda de tot Europa. En el seu cas, es relacionen amb 2.000 de comercialitzadors d'Espanya, França i Itàlia i tenen previst llançar-se a treballar en altres països.

motore

Per què busquem vehicles d'ocasió?

L'escassetat de materials i, per tant, la dificultat d'accés a automòbils nous és, a priori, la principal raó, però la inflació que no cessa i la incertesa que encara genera l'electrificació, també compten. Marco Conde, director executiu i fundador de Motoreto, indica que el seu objectiu és "liderar" aquesta transformació del mercat del vehicle d'ocasió, per al qual la digitalització és clau. Les xifres del sector d'ocasió, expliquen des de Motorepte, "han registrat pics importants de vendes en els últims anys i alguna vicissitud, encara que ambdues realitats responen a una demanda disparada que, en el dia d'avui, no se sustenta amb l'oferta del mercat. És per això que els canals com el nostre registren aquest tipus de creixements i aglutinen una capacitat de venda major per fer front a l'alta demanda dels vehicles d'ocasió permetent trobar les millors ofertes", apunten.