Madrid o, més en concret, la seva zona sud-est, estrena un nou model d'autobús, el Bus d'Ús Prioritari, un model de transport a cavall de l'autobús tradicional i el tramvia que es mou amb energia elèctrica, utilitza una plataforma exclusiva, té prioritat als semàfors i acull en la seva composició articulada fins a 155 passatgers per comboi. Per si mateix, el seu aspecte és el d'un tramvia, però no utilitza catenària i s'assembla molt al Metre Lleuger que funciona a Boadilla del Monte i Parla.

Bus elèctric Madrid
Bus elèctric Madrid

Aturades cada 500 metres

Els combois circulen a velocitats d'entre 15 i 30 km, fan aturats cada 500 metres i les seves freqüències varien entre els 3 i els 10 minuts. La idea és que aquests nous autobusos puguin avançar sempre sense interrupcions i, en fer-ho, siguin una alternativa real al vehicle privat.

Zona Sud-Est de Madrid

Aquest nou model de transport donarà servei als nous barris del sud-est de Madrid, entre els quals es compten El Cañaveral, Los Cerros,Los Ahijones, Los Berrocales, Valdecarros o PAU de Vallecas. Activar una línia d'aquest tipus té un cost de cinc milions d'euros per quilòmetre, la qual cosa suposa una tercera part dels 15,6 que costa un km de Metre Lleuger i vuit vegades menys del que costaria un quilòmetre de Metre convencional. En no necessitar catenària, i així ho ha explicat aquesta semana Isabel Díaz Ayuso, la presidenta de la Comunitat de Madrid, sun impacte mediambiental és nul.