El NCAP (New Car Assesment Program) porta des de 1996 avaluant els cotxes nous que es venen a Europa segons la seguretat que ofereixen i, ara, ha activat un nou rànquing en el qual avalua també els vehicles disponibles als concessionaris del continent segons paràmetres associats a la sostenibilitat com les seves emissions directes de gasos, la seva eficiència i l'empremta de carboni prevista que generen en fabricar-se, mentre funcionen i quan es desballestin. L'estudi es denomina Green NCAP.

GreennCap
GreennCap

El Dacia Spring, el cotxe més sostenible

El vehicle més eficient d'entre els avaluats aquest any és el Dacia Spring, que obté un 9,9 sobre 10. En la categoria d'emissions puntua amb un 10, ja que no disposa de tub d'escapament en tractar-se d'un cotxe elèctric i en eficiència energètica obté un 9,8. Finalment, en relació amb la seva empremta de carboni, aconsegueix un 10 sobre 10, ja que l'afavoreix ser un elèctric petit, de molt poc pes i escassa potència que generarà pocs residus quan arribi l'hora de desballestar-lo. Després del Dacia Spring, queda el Tesla Model 3 amb un 9.8 global, que li fer mereixedor del segon calaix|caixa del podi de la sostenibilitat.

Al tercer lloc, triple empat

El tercer lloc el comparteixen tres cotxes: el Cupra Born, el Renault Mégane E-Tech i el Nio eT7. Els tres obtenen un 9,6 global. Amb aquest estudi sobre sostenibilitat, la NCAP complementa l'estudi sobre seguretat en vehicles nous que realitza anualment. L'entitat treballa en paral·lel al RAP (Road Assesment Program), que mesura la seguretat de les carreteres europees i que, recentment, ha identifcado els pitjors trams de la xarxa espanyola.