WhatsApp s'està preparant per a un dels canvis més grans de la seva història, probablement per al més gran mai vist. A causa de la nova legislació europea coneguda com Llei de Mercats Digitals (DMA), WhatsApp s'haurà d'obrir i ser compatible amb altres apps de missatgeria. I en l'última beta de l'aplicació ja es deixen veure aquests canvis.

WhatsApp és l'app de missatgeria més utilitzada del món i, per aquest motiu, Europa vol que altres apps més petites puguin beneficiar-se. La Llei de Mercats Digitals afectarà grans empreses tecnològiques entre les quals hi ha Apple, que veurà afectat el seu negoci en productes com l'App Store, iOS i Safari. Però també afectarà Alphabet (Google), Amazon, Apple, ByteDance, Meta (Facebook, Instagram i WhatsApp) i Microsoft.

Gràfic amb els guardians designats per la Comissió Europea

Tots aquests serveis estaran dins de la Llei de Mercats Digitals

WhatsApp serà compatible amb aplicacions de xat de tercers

Apple sembla que s'ha lliurat d'haver d'aplicar aquesta mateixa llei a iMessage, però amb WhatsApp no ha passat el mateix. La llei diu que perquè un servei pugui considerar-se com a "guardià" ha de tenir més de 45 milions d'usuaris actius mensuals a la Unió Europea, i WhatsApp supera aquests números de sobres.

La Unió Europea ha arribat recentment a un acord sobre una important reforma de la competència coneguda com la Llei de Mercats Digitals (DMA), que imposarà regles estrictes a les grans empreses de tecnologia que hauran d'oferir als usuaris la capacitat de comunicar-se entre si utilitzant diferents aplicacions. WhatsApp és una de les empreses que estaran obligades a complir amb les noves regulacions descrites en la Llei de Mercats Digitals de la Unió Europea.

Segons ha pogut confirmar WABetaInfo, WhatsApp ja està treballant en una secció especial dins de l'app on rebrem els xats enviats des d'altres aplicacions. Tècnicament, qualsevol app de tercers que vulgui hauria de ser capaç de ser compatible amb WhatsApp, per la qual cosa algú amb Telegram, Signal o el mateix iMessage podrà enviar un missatge des d'aquesta app a un contacte de WhatsApp.

Captura de pantalla de WhatsApp on es mostra que haurà de ser compatible amb aplicacions de tercers

WhatsApp s'obrirà a aplicacions de missatgeria de tercers

WhatsApp està treballant en una nova secció dedicada a les noves regulacions. Atès que encara està en desenvolupament, aquesta secció encara no està a punt, sembla buida i no és accessible per als usuaris, però el seu títol ens confirma que ara hi estan treballant.

WhatsApp té 6 mesos per oferir una solució d'acord amb les lleis europees. Això sí, és possible que això només s'apliqui als països de la Unió Europea i que a la resta del món WhatsApp continuï funcionant igual.