Les motocicletes elèctriques són avui ja de fet objecte de desig per a tots els que es mouen sobre dues rodes i un motor en entorns urbans; però fins ara territoris com les carreteres o el camps a través semblaven vetats a les motos de bateria. Avui, ja no és així: el fabricant nord-americà acaba de presentar una muntura, la Zero DSR/X que ofereix 290 quilòmetres d'autonomia.

ZERO DSR X 8
ZERO DSR X 8

De quin tipus de moto parlem?

La Zero DSR/X està basada en unes altres dues motos de Zero Motorcycles, la SR/F i la SR/S (ambdues de carretera) i millora en molt les seves prestacions. La plataforma sobre la qual pugen ambdues s'amplia i reforça, el motor es reajusta i la bateria guanya en capacitat, cosa imprescindible si volem gaudir de la conducció off road. El resultat és una moto elèctrica que compleix el seu paper dignament en vies asfaltades i que es converteix en un veritable diable quan es tracta de rodar sobre pistes de terra o camps a través. Assoleix una velocitat màxima de 180 km/h.

Molta autonomia

La bateria Z-Force de 17,3 kWh que incorpora la moto ofereix una autonomia en ciutat de 290 quilòmetres i de 137 quilòmetres. L'autonomia tot terreny és difícil de mesurar, ja que depèn molt del ttipo de conducció, encara que el fabricant la situa entre els 250 i els 320 km explicant que, camps a través, se circula uns 20 km/h més a poc a poc que en recorreguts urbans. En suma, un cavall perfecte per somiar que estàs corrent el Dakar sense gastar-te una sola gota de gasolina.