La Xina torna a posar el llistó pels núvols al sector dels vehicles electrificats. El fabricant Zeekr, pertanyent al grup Geely, ha presentat oficialment el seu nou vaixell insígnia, el Zeekr 9 X. Estem davant d'un híbrid endollable de gran mida, que aspira a redefinir el luxe i l'eficiència en el seu segment. El seu llançament està previst per al tercer trimestre de l'any, però ja ha començat a sacsejar el mercat amb dades que no passen desapercebuts.

El SUV híbrid xinès que desafia a Tesla amb càrrega ultraràpida i luxe intel·ligent

La proposta de Zeekr és ambiciosa: una arquitectura elèctrica de 900 volts, dos motors elèctrics d'alt rendiment, un motor de combustió 2.0 turboalimentat i una bateria 6C Qilin de CATL que permet passar del 20 % al 80 % de càrrega en tot just 9 minuts. Tot això dins en una carrosseria inspirada en el monovolum Zeekr 009, però amb la musculatura visual d'un SUV disposat a rivalitzar amb models com el YangWang U8 o fins i tot propostes europees d'alta gamma.

La potència total combinada és descomunal. El motor davanter ofereix 388 CV i el darrere assoleix els 496 CV, oferint tracció total i un comportament que promet emocions fortes tant a la carretera com fora d'ella. L'autonomia en manera elèctrica és d'uns 380 quilòmetres, suficient per a la majoria dels desplaçaments diaris sense trepitjar una gasolinera.

Part frontal del Zeekr 9 X
Part frontal del Zeekr 9 X

A l'interior, aquest Zeekr 9 X aposta per la tecnologia. El vehicle inclou una pantalla de 30 polzades, un selector de marxes electrònic a la columna de direcció i un sistema de monitoratge del conductor. L'experiència digital es completa amb el G-Pilot H9, el seu avançat sistema d'assistència a la conducció impulsat per dos xips Nvidia Drive Thor, amb una potència conjunta de 1.400 bilions d'operacions per segon, gairebé el doble que el xip AI 4 de Tesla.

El Zeekr 9 X també està atent al que passa al seu voltant. El vehicle xinès afegeix 13 càmeres, radars d'ona mil·limètrica, sensors LiDAR al sostre i una intel·ligència artificial capaç de prendre decisions autònomes en condicions complexes. Afegeix, a més, una suspensió pneumàtica de doble càmera i un sistema d'amortiment continu que pot elevar el vehicle fins a 288 mm d'alçària a terra.

Zeekr, en els últims anys, ha anat guanyant terreny com una de les marques més prometedores dins del mercat xinès de vehicles elèctrics prèmium. En els primers cinc mesos de 2025, la companyia ja ha matriculat 71.640 unitats, consolidant la seva presència entre un públic que busca disseny, rendiment, tecnologia i confort. Ara, amb el Zeekr 9 X, la companyia llança un clar missatge: el luxe del futur ha de ser intel·ligent, eficient i ultraràpid.