Apple s'està enfrontant a un anàlisi profund de les seves polítiques a l'App Store en diversos països del món. Fa uns dies Corea aprovava una llei per obligar a oferir mètodes de pagament alternatius i ara és Japó el país que ha obligat Apple a realitzar un canvi molt important a la seva botiga d'aplicacions.

App Store en iPhone

Logotip App Store

La Comissió de Comerç Just de Japó (JFTC), ha estat investigant les pràctiques anticompetitives d'Apple des del 2019 i sembla haver arribat a un acord amb Apple. Aquest acord permetrà als desenvolupadors redirigir els usuaris a registrar-se en qualsevol servei des dels llocs web en lloc d'utilitzar el sistema de compres de l'App Store.

Això significa que Apple deixarà de cobrar la comissió per aquesta compra o subscripció, una comissió que fins i tot Elon Musk ha criticat. Aquest és un dels arguments que companyies com Spotify han estat utilitzant en contra d'Apple des de fa molts anys. Fins ara, aquesta era una pràctica prohibida d'Apple, però a partir del 2022 serà legal i veurem un enllaç al web de Spotify o de Netflix per poder gestionar el nostre compte.

"Per garantir una experiència d'usuari segura i fluida, les directrius de la App Store requereixen que els desenvolupadors venguin serveis digitals i subscripcions utilitzant el sistema de pagament dins de l'aplicació d'Apple. Atès que els desenvolupadors d'aplicacions de lectura no ofereixen béns i serveis digitals dins de l'aplicació per a la seva compra, Apple va acordar amb la JFTC permetre que els desenvolupadors d'aquestes aplicacions comparteixin un sol enllaç al seu lloc web per ajudar els usuaris a configurar i administrar el seu compte".

Esta nova normativa s'aplicarà globalment a partir de l'any que ve i està destinada a les anomenades "aplicacions de lectura". Aquí s'hi inclouen aplicacions que ofereixen subscripcions a revistes digitals, diaris, llibres, àudio, música o vídeo, és a dir, apps com Netflix o Spotify estaran incloses.

Apple continuarà promocionant el seu propi sistema de pagament com el més eficient i segur per a desenvolupadors i usuaris, però ja no impedirà que les apps incloguin un enllaç a "un lloc web extern per realitzar compres".