Es diuen Kanguro i es defineixen com "la primera xarxa agnòstica de lliurament i recollida de paqueteria fora de casa", la qual cosa significa que la seva xarxa de punts de lliurament i recollida, formada de moment per 100 punts en l'àrea metropolitana de Barcelona, pot ser utilitzada per qualsevol operador logístic, ja que no està directament vinculada a cap d'ells.

Al servei de l'ecommerce i dels usuaris

Kanguro, amb el seu centenar de punts de servei, pretén convertir-se en la xarxa del seu tipus més gran de l'àrea metropolitana de Barcelona. Des d'ells, indiquen els seus responsables, esperen donar servei a unes 250.000 persones i a ecommerce de tota mena: "el nostre objectiu és evolucionar de l'última milla porta a porta, la situació actual, a l'última milla activa, la situació desitjada. En ella, el comprador es desplaça a un màxim de 200 metres entorn del seu domicili per recollir les seves compres. Una xarxa Out Of Home agnòstica de lliurament i recollida de paqueteria és la solució per configurar una nova última milla eficient, còmoda, rendible i sostenible. És l'únic model que beneficia tots els actors implicats, tant transportistes i usuaris, com comerços i ciutats. I de fet, és un model que ja està demostrant els seus avantatges en països del nord d'Europa", indica Xavi Valverde, director d'operacions de Kanguro.

Kanguro
Kanguro

Sense redundàncies

Sistemes com el que ha articulat Kanguro eviten que hi hagi xarxes redundants a la ciutat, és a dir, que cada operador logístic hagi d'instal·lar la seva pròpia xarxa de punts. Això permet que el repartidor pugui optimitzar les rutes, gràcies a una capil·laritat més gran i densitat de punts de lliurament i recollida, alhora que els usuaris guanyen també, ja que poden utilitzar un mateix punt Kanguro per a tots els seus enviaments. De moment, Kanguro ja ha tancat un contracte de col·laboració amb dos dels principals proveïdors logístics d'Espanya -MRW i GLS- i està ultimant les aliances amb els altres.

La companyia arrenca la seva activitat amb 100 Punts Kanguro instal·lats, sumant les bústies intel·ligents amb tecnologia pròpia de Kanguro ubicades en comerços amb horari 24 hores o sense personal i els punts de conveniència. "El 2023 preveiem assolir els 500 punts a Barcelona i el 2024 volem arribar als 1.200 per donar servei a tota la població de l'àrea metropolitana i ser presents a les principals ciutats d'Espanya", indica Valverde.

L'objectiu és situar un Punt Kanguro a una distància de 200 metres de la residència dels usuaris, ja que és la distància més convenient per a l'usuari i que a més garanteix tots els beneficis d'una xarxa agnòstica de recollida i lliura, tant a nivell d'eficiència per a l'operador logístic i comoditat per a l'usuari, com de sostenibilitat per a les ciutats. L'equip de Kanguro està format per 12 persones i la seva seu s'ubica a Sant Cugat del Vallés (Barcelona). Els fundadors són Xavi Valverde, César València i Iván Lorca, els tres amb àmplia trajectòria empresarial.