Dos aeroports (Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat) concentren per si sols el 55,6% de les reclamacions de passatgers aeris registrades aquest estiu. Les dades les facilita Reclamio.com, empresa especialitzada en getión de reclamacions aèries. Dels dos, l'aeròdrom madrileny és el que més reclamacions registra amb un 35,5% de les totals. Barcelona-El Prat es queda amb un 20,1%.

avions Air Algerie
 

I després?

Després dels aeroports de les dues principals ciutats espanyoles, apareixen en el rànquing l'aeròdrom de Palma de Mallorca, amb un 9% de les reclamacions registrades, i el de Màlaga, amb un 4,7%. A continuació, trobem el de Bilbao (3,2%), Las Palmas de Gran Canària (3,1%), Alacant-Elx (3%), València (2,9%) i Tenerife Nord (2,2%). De tots ells, quatre -els de les illes i el de Màlaga- concentren a l'estiu el seu major nombre d'operacions i passatgers.

Quin tipus de queixes abunden?

Les reclamacions engloben tant les queixes motivades per retards i cancel·lacions de vols, incloent l'overbooking, com la pèrdua o el dany als equipatges dels passatgers. Si comparem les dades de l'any passat, Barjas i El Prat redueixen els seus percentatges sobre el total en, respectivament, 2'4 i 4'5 punts i Palma de Mallorca, en 3'9. Màlaga, que passa d'un 4,6% a un 4,7% es manté estable. Noemí Fernández, gerent de Reclamio.com indica que, a més de les vagues de controladors aeris a Itàlia i França i en algunes aerolínies, com Air Europa, Air Nostrum o Ryanair, un dels principals motius que expliquen el gran volum de reclamacions d'aquest any és l'increment del trànsit aeri. Reclamio, nascuda el 2017, ha gestionat en els últims sis anys les queixes de més de 80.000 viatgers.