El passar 20 hores en l'aire en un avió a causa que vas d'un país a l'altre pot ser una cosa no tan agradable, sobretot per a les persones que han de fer viatges com per exemple des d'Espanya a Mèxic de manera quotidiana, ja que aquests vols solen ser de fins a 11 hores.

Per això moltes aerolínies busquen oferir avions que siguin còmodes perquè els seus passatgers es relaxin mentre arriben a la seva destinació.

El Projecte Alba de l'aerolínia Qantas

Aquesta aerolínia australiana ha reprès aquest projecte alba, el qual havia deixat aturat per l'arribada de la pandèmia.

Aquest és un projecte amb el que es té pensat fer viatges des de Sídney fins a Londres en unes 20 hores o viatjar fins a New York en unes 19 hores.

Les primeres proves d'aquests viatges les van realitzar el 2019 amb un avió Boeing 787, el qual el van adaptar per fer un viatge de tal magnitud.

En aquell moment el viatge va ser fet amb algunes persones, els quals comptaven amb servei mèdic que monitorava l'estat psíquic i físic dels passatgers durant el vol.

Per reprendre aquest projecte Qantas ha anunciat l'adquisició de 12 avions Airbus A350-1000 que cobriran la ruta més llarga de 20 hores en l'aire.

Han decidit aconseguir avions d'aquest tipus, ja que aquest model és un avió bimotor de nova generació que poden oferir unes autonomies de vol bastant sorprenents.

Aquests 350 són capaços d'arribar fins a les 6 hores i 10 minuts de distància dels aeroports alternatius en cas que es vegin en la necessitat d'aterrar per falla en un motor.

El disseny original de l'avió que fa la ruta més llarga té un abast d'uns 14.800 quilòmetres, això a causa del tema de l'ús del combustible.

Però per resoldre aquest problema la companyia Airbus afegit un dipòsit de querosè d'uns 20.000 litres el que permet que l'abast de l'avió augmenti a uns 18.000 quilòmetres.

Un altre detall és que la cabina de seients serà disponible només per a 238 passatgers, de manera que això els permet tenir un alt marge per carregar més combustible.

Més detalls interns no es coneixen encara, però pel que sembla estaria dissenyat per a un total de 4 classes de seients i serveis. Entre ells el de primera classe, bussines, Premium economy i la de turista.