Existeix un colós alat que ha captat l'atenció del Departament de Defensa dels Estats Units. El seu nom és Windrunner i té unes dimensions que poques vegades es veuen en un vehicle aeri: 109 metres de longitud, 79 metres d'alçària i una envergadura de 80 metres. Anem, l'equivalent a un camp de futbol americà solcant el cel.

Un avió capaç de transportar aspes eòliques i que sedueix al Pentàgon

La start-up Radia és la responsable de la creació d'aquest gegant alat. Al principi, el Windrunner va ser concebut per a la indústria eòlica, especialment per transportar les enormes aspes de turbines, que gairebé solen assolir els 100 metres de longitud. Tanmateix, ara aquest avió, que multiplica per dotze la capacitat de càrrega d'un Boeing 747, podria ser la nova peça estratègica de l'exèrcit nord-americà.

La col·laboració entre Radia i el Departament de Defensa s'ha oficialitzat a través d'un acord d'investigació i desenvolupament cooperatiu, que ha estat anunciat en la pàgina web de Radia, i té per objectiu avaluar si aquest gegant del cel pot integrar-se a la logística militar, transportant materials, ajuda humanitària o equips sobredimensionats.

Imatge del Widnrunner obert per rebre mercaderia
Imatge del Widnrunner obert per rebre mercaderia

A més, l'exèrcit dels Estats Units també vol comprovar si el Windrunner pot operar en pistes no asfaltades, un detall fonamental per a aquelles zones en entorns de conflictes. Mark Lundstrom, fundador i CEO de Radia, ha assegurat que: "el WindRunner permet enviar els objectes més grans del món als llocs més difícils d'arribar".

A més, assenyala que "en aprofitar el disseny i les capacitats úniques del WindRunner, podem explorar junts solucions innovadores per transportar càrregues de gran mida i volum, millorant la capacitat del Departament de Defensa per respondre als desafiaments globals." Això sí, Radia no perd de vista el seu objectiu original: desenvolupar els denominats GigaWind, enormes parcs eòlics terrestres alimentats amb turbines de la mida de gratacels.

Per a això, un avió com Windrunner és crucial, ja que és capaç de transportar peces gegantines al cor del continent. A finals de l'any passat, la companyia va firmar un acord amb l'empresa italiana Magnaghi Aerospace per dissenyar el sistema d'aterratge de l'aeronau, la qual cosa permetrà al colossal avió poder aterrar on ningú més no pot fer-ho. Podria ser aquest el futur de la logística aèria? Només el temps ens mostrarà la veritat.