Hermeus ha donat un cop a la taula del sector aeroespacial nord-americà. La jove empresa, amb seu a Atlanta, ha aconseguit fer volar el seu prototip Quarterhorse Mk 1 en la base aèria d'Edwards, a Califòrnia. Ho ha fet en poc més d'un any des del disseny inicial, marcant un ritme de desenvolupament que recorda als dies més audaços de l'aviació militar nord-americana. I no és una exageració: aquest vol no tripulat suposa un pas ferm cap a una nova generació d'avions hipersònics.
L'avió que vol tornar a EE. UU. el seu ritme d'innovació hiperpersónica
AJ Piplica, CEO i cofundador d'Hermeus, assegura que "el Mk 1 ha redefinit el ritme de desenvolupament i vol de nous avions", segons les declaracions recollides en el comunicat oficial de la companyia. I no es referia a una simple prova de concepte, sinó a un vol que va servir per validar operacions complexes, com l'enlairament i aterratge a alta velocitat, els sistemes de propulsió, la gestió tèrmica, hidràulica o aviònica i el programari.
Aquest Quarterhorse Mk 1 és el primer d'una família de vehicles no tripulats que Hermeus està desenvolupant amb un enfocament poc habitual en la indústria: fabricar i volar diversos prototips a l'any per aprendre ràpid, corregir errors sobre la marxa i formar un equip capaç de torejar amb els desafiaments més complexos de l'enginyeria aeronàutica.
Aquesta manera d'enfocar la indústria aeroespacial moderna se'l denomina com a maquinari richness i té un doble objectiu: reptes tecnològics i humans. Es busca entrenar enginyers i tècnics en el desenvolupament complet d'aeronaus, des del paper o l'ordinador a la pista d'aterratge, una vegada per any.
Una de les claus de l'avenç de la companyia ha estat la col·laboració amb les Forces Aèries dels Estats Units. En aquest sentit, el general Scott Cain ha afirmat que "les associacions industrials continuen tenint un paper important en el desenvolupament i la prova de capacitats disruptives i innovadores per als nostres combatents. La promesa del vol hipersònic rutinari és una capacitat emocionant per a l'equip conjunt".

I el futur és tremendament ambiciós a Hermeus. Tant és així que ja s'està fabricant el següent prototip, conegut com a Quarterhorse Mk 2. L'aeronau té una mida comparable a un F-16 i estarà preparada per a velocitats supersòniques sense tripulació, amb el seu primer vol previst per a finals d'aquest mateix any.
Aquest podria ser l'avió clau per assajar vols hipersònics amb una cadència elevada i explorar noves capacitats operatives per a la defensa del país. Hermeus, que va ser fundada amb l'objectiu d'"accelerar radicalment l'aviació", no oculta la seva ambició de recuperar per als Estats Units el domini del cel, que va tenir durant el segle XX. Tanmateix, serà capaç de tornar la indústria al segle XXI?