Apple va deixar una altra pista interessant sobre el desenvolupament de l'HomePad i curiosament es va desenvolupar durant les sessions dedicades als desenvolupadors. En una de les sessions sobre "Dissenys de fragments interactius", es poden veure nous marcs d'interfície d'usuari pensats per als App Intents. La seva forma és molt semblant al que són els widgets tal com els coneixem, tot i que aquests són més atractius a la vista i conviden a l'acció en tocar-hi. Aquests elements en pantalla podrien ser pensats per a l'HomePad d'Apple.

Una sessió de la WWDC podria haver revelat els fragments interactius que seran presents al HomePod

Les referències al HomePad no paren i és que en iOS 18.6 es va poder descobrir un codi associat a un dispositiu amb un sistema operatiu que encara no existeix oficialment com és homeOS. Aquest codi es refereix a un fons de pantalla amb una resolució aproximada de 2176 píxels d'ample, cosa que podria suposar una mida de pantalla aproximada de 7 polzades.

La sessió que va ser duta a terme a la WWDC mostra aquests fragments de tal manera que són interactius i dissenyats per ser presents a la part superior de la pantalla. Podrien ser pensats per als iPhone i iPad tot i que es té en compte també el que ja existeix pel que fa a rumors sobre l'HomePod. Crida l'atenció un aspecte tècnic respecte a les dimensions d'altura dels fragments. Apple recomana 340 punts per evitar "fricció en el desplaçament". És probable que estigui pensat per a una pantalla que es vegi a distància, té tot el sentit del món que sigui de l'HomePod. Un altre punt a destacar és sobre la mida del text i el contrast del color, tots dos amplis que en el cas del text és molt més gran que el que es veu a l'iPhone o l'iPad.

Fragments interactius d'App Intents a l'iPhone

¿Apple ja té a punt l'HomePad?

Cal tenir en compte que Apple ja té a punt el HomePad, tant és així que estava preparat per ser llançat durant la primavera tot i que es va endarrerir a causa del problema que tots coneixem amb Siri. En aquest cas, Apple sembla haver aprofitat al màxim el temps per continuar desenvolupant el sistema operatiu. És important fer-ho de cara als llançaments dels nous sistemes operatius com iOS 26 i macOS Tahoe, ja que també estaran presents per a l'iPhone i el Mac. Una vegada que els desenvolupadors puguin dominar el tema, el HomePod podria ser llançat i els mateixos desenvolupadors ja tenen l'oportunitat d'utilitzar aquests fragments sense cap problema.

Tants ressons al respecte ens fan pensar que l'HomePad d'Apple és més a prop de ser llançat. Encara no hi ha un nou rumor respecte a aquest tema tot i que no dubtem que pugui succeir el pròxim mes de setembre juntament amb els iPhone 17 i els nous Apple Watch.