Que l'Apple Watch controli moltes funcions relacionades amb la nostra salut no significa que Apple es limiti a l'hora de desenvolupar altres dispositius amb algunes funcions similars. Com ho demostren milers de patents cada any, Apple no s'atura i el seu nou projecte és un anell intel·ligent, similar a les versions d'altres marques reconegudes com Oura, que malgrat la seva popularitat no han fet una diferència en la preferència dels usuaris, enfront de bandes o rellotges intel·ligents.
Segons el mitjà coreà Electronic Times, Apple està interessada en un anell intel·ligent com una alternativa popular i menys intrusiva a un rellotge, que es pot fer servir durant més temps i és més fàcil dormir-hi.
Apple vol oferir el seu propi anell intel·ligent
La font afirma que Apple està sol·licitant noves patents relacionades amb un dispositiu tàctil habilitat per a NFC mentre coordina el moment del seu llançament. Amb la qual cosa, segons alguns experts sembla imminent que vegem un anell amb el logotip de la poma mossegada.
Fa alguns mesos diverses patents revelaven els plans d'Apple. Diverses d'aquestes es van enfocar en un anell intel·ligent que compta amb sensors per detectar la presència d'altres objectes, a més de la distància que hi ha cap a ells o els més pròxims.
Per descomptat i en cas que el rumor arribi a ser cert, Apple arribarà amb una proposta optimitzada, més que original. Samsung, un dels seus principals competidors, està a punt per presentar un Galaxy Ring en el seu segon esdeveniment Galaxy Unpacked 2024, que probablement tindrà lloc la segona quinzena de juliol, segons va confirmar en un esdeveniment el gener d'aquest any.
Entre les capacitat que oferirà la proposta de Samsung inclou mesurar el flux sanguini, també s'espera que el Galaxy Ring inclogui monitoratge d'ECG, seguiment del son i funcionalitats per controlar altres dispositius i realitzar pagaments sense fil de forma remota. S'espera que el dispositiu estigui disponible en diverses mides.
Altres models com l'Oura ring ja van més avançats en les seves capacitats. Des de la tercera generació presentada el 2021, ja ofereix dades precises sobre la temperatura corporal i el cicle menstrual, i es diu que la bateria dura una setmana amb una sola càrrega.
Però Samsung i Apple no són els únics jugadors interessats en una batalla per dominar aquest nínxol de dispositius sense fil, relacionats amb la salut.
El maig de 2022, Microsoft va publicar una sol·licitud del seu propi anell intel·ligent. És curiós el seu funcionament ja que es combina amb un rellotge intel·ligent tot i que no està del tot unit, té independència i podria funcionar per controlar dispositius com portàtils, tauletes, ulleres i rellotges intel·ligents.