Quin tipus d'incidència es vincula a la majoria de reclamacions de passatgers aeris? Segons Reclamio.com, portal web especialitzat en la gestió d'aquest tipus de queixes, els retards. Així ho indiquen en un recent estudi elaborat a partir de les seves dades de juny, juliol, agost i setembre.

EuropaPress 4619840 diverses persones esperen assegudes maletes aeroport josep tarradellas
 

Més del 40%

En concret, un 41,5% de les queixes gestionades per Reclamio durant aquests quatre mesos es vincula retards de tres o més hores, que són els únics, que generen dret a compensació econòmica.

 

Quines altres incidències es registren?

Després de les incidències vinculades amb retards, les que tenen a veure amb equipatges són les segones més freqüents. D'aquesta manera, un 32,81% de les incidències gestionades per Reclamio entre juny i setembre es vinculaven a danys a l'equipatge, retards en el lliurament d'aquest o pèrdues. En tercer lloc, amb un 21,55% dels casos, apareixen les reclamacions vinculades a cancel·lacions de vol. Finalment, i amb un 4,14% figuren les queixes relacionades amb incidències en l'embarcament que impedeixen de volar a un o més passatgers.