Fa 6 anys el vol 370 de Malaysia Airlines sortia de Kuala Lumpur amb destinació Pequín. Quan portava poc més d'una hora de vol, els controladors aeri li van perdre la pista, sense que la tripulació haguessin anunciat cap problema tècnic ni cap incidència amb el vol. A partir d'aquest moment no se'n sap res del cert de l'avió. Durant mesos es van dur a terme costoses tasques de recerca, amb els mitjans més sofisticats, en un ampli radi, però la tasca era ingent i no va tenir resultats concloents. 6 anys després, ningú no en sap res del cert del que va passar amb els 227 passatgers i els 12 tripulants.

Els investigadors inicialment van concloure que els aparells de vol havien estat manipulats intencionadament i que algú va voler ocultar la marxa de l'avió. Se sospitava que l'avió va desviar-se de la seva ruta i que va volar més de set hores sense fer-se visible. La darrera posició on els sistemes electrònics van detectar el vol va ser a l'Oest de Perth, prop d'Austràlia, en direcció contrària a Pequín. Hi havia passat algunes hores després de la seva desaparició (però el rastre només es va destectar dies després).

En un primer moment es va creure que algú havia desviat l'avió, per segrestar els passatgers o per apropiar-se de l'avió. Més endavant va circular la pista terrorista (es deia que alguna organització gihadista volia l'avió per usar-lo com a míssil, com es va fer l'11-S). I ningú descartava la possibilitat que el pilot hagués decidit suïcidar-se. No es van aportar proves concloents de cap d'elles, i la hipòtesi terrorista va anar esvaint-se.

Gairebé tres setmanes després de la desaparició es van trobar les primeres restes de l'aparell, a l'Oceà Índic. Més tard, han tornat a aparèixer restes de l'avió a Reunió, a Maurici, a Madagascar i a la costa africana de Moçambic i Tanzània. Però no s'ha aconseguit saber en quin punt de l'Oceà Índic va estavellar-se l'avió ni perquè es va desviar de la seva ruta.

Alguns investigadors sospiten que s'hauria pogut incendiar un carregament de 2.450 kg de piles de liti altament inflamables, el que explicaria la pèrdua de la comunicació i també que els pilots i els passatgers es quedessin sense oxigen. També hi ha qui opina que el problema hauria estat provocat per una despresurització que hauria deixat a tots els ocupants dle vol inconscients; això explicaria que l'avió hagués seguit volant amb pilot automàtic fins a l'exhauriment del carburant. Però també hi ha experts que consideren que l'avió va ser desviat voluntàriament per algun membre de la tripulació, sigui per conduir-lo a algun lloc indeterminat o per tal de suïcidar-se. Però la investigació oficial malaia va descartar aquestes teories i va apostar per una despresurització de la cabina que hauria provocat el desmai dels ocupants del vol. Malgrat tot, una investigació francesa més tardana apuntava que el pilot hauria estat al comandament de l'avió fins al moment d'estavellar-se.

Sis anys després del crash, continua sense saber-se res de què va passar realment amb el vol 370 de Malaysia Airlines.