Els sindicats CCOO i UGT han convocat una vaga en el sector d'òptiques de la província de Barcelona els dies 25 i 26 de novembre, coincidint amb el Black Friday. L'objectiu d'aquesta aturada és exigir "un conveni digne, davant l'estancament de les negociacions" amb la patronal, segons han explicat els representants dels treballadors. En un comunicat, tots dos sindicats han denunciat aquest dimarts que des que es va produir l'última reunió de la taula de negociació del conveni, el passat 17 de maig, no hi ha hagut cap resposta per part de la patronal a les reivindicacions salarials que reclamen els treballadors del sector d'òptiques. És per això que han assenyalat que la situació és "insostenible" i que els "aboca al conflicte". A banda, CCOO i UGT han apuntat que les òptiques també han de fer front a la pujada de l'IPC, per la qual cosa han exigit una compensació.

Prop de 100.000 treballadors del sector d'òptiques estan cridats a la vaga

"Els treballadors del sector no poden seguir assumint l'augment de l'IPC i els costos de l'energia i els combustibles amb els seus baixos salaris", han assenyalat els sindicats. "I més quan les empreses del sector ja han repercutit aquests costos en els seus preus i segueixen incrementant els seus beneficis", han afegit. És per això que els sindicats han cridat a la vaga als prop de 100.000 treballadors del sector comerç de les òptiques de la província de Barcelona amb l'objectiu de reclamar, entre altres, aquesta compensació per l'augment "desmesurat" de l'IPC. En aquest sentit, CCOO i UGT han recordat que els treballadors del sector arrosseguen una pèrdua de poder adquisitiu d'un 6,5% del 2021 i que amb l'IPC actual estan acumulant una pèrdua d'un 13,5%. 

La vaga del comerç d'òptiques finalment convocada pel Black Friday

En un primer moment, la convocatòria de vaga en el sector d'òptiques de Barcelona estava prevista pel dijous 24 de novembre. Finalment, però, els sindicats CCOO i UGT han decidit convocar-la més tard, coincidint amb el Black Friday. Una data assenyalada pel comerç, la qual inaugura la temporada de Nadal amb rebaixes en moltes de les botigues i que ja s'ha situat com un dels dies on els ciutadans fan més compres. De fet, segons l'informe Black Friday 2022, realitzat per Webloyalty, les previsions per la jornada d'aquest any apunten a un important increment de la despesa. Es preveu que el nombre d'usuaris que compren productes en aquesta data augmenti i que el preu del tiquet mitjà també pugi de manera considerable, sobretot en les compres online.