"Cartell a cartell". Així assegura el govern espanyol a través de la Direcció General de Carreteres del Ministeri de Transports que està revisant la senyalització de les autopistes catalanes per veure si compleix l'ús dels rètols en català, després que Junts per Catalunya registrés una sèrie de preguntes a l'Executiu, acusant-lo d'esborrar la llengua pròpia de les carreteres del país. En els últims mesos, diversos usuaris de les xarxes socials han denunciat canvis en la retolació, sobretot a l'AP-7, amb el canvi, per exemple, d'"Alacant" per "Alicante" o afegint indicacions en castellà com ara Girona Sud-Sur. També hi ha alguns topònims mal escrits, com ara Barberà amb l'accent tancat, en castellà. 

"Si hi ha alguna cosa que contradiu la normativa vinculada a la senyalització, procedirem a canviar els cartells que ho incompleixen”, van indicar aquest dimecres fonts del govern espanyol, recollides per l'ACN, davant la qüestió plantejada per Junts. A més, han tirat pilotes fora assegurant que compleixen amb els criteris de senyalització en idiomes oficials com el català, però s'han compromès a treballar "d'immediat" per arreglar qualsevol anomalia que detectin en la seva anàlisi. Sobre l'AP-7, on els usuaris han detectat bona part dels canvis, expliquen que l'autopista estava concessionada i ara ha passat a ser de gestió estatal. Davant d'aquest canvi, "la senyalització es va renovar per substituir la que es trobava en mal estat i corregir la numeració de les sortides que estaven mal quilometrades”, exposen. En total, s’han canviat 22 cartells, dels quals 20 són “exclusivament en català” perquè corresponen a topònims oficials (nom propi), i només dos tenen desdoblament bilingüe.

En les seves preguntes al govern espanyol, des de Junts van recordar que la legislació estatal en matèria de trànsit estableix que les indicacions escrites en panells de senyalització han de figurar també en la llengua oficial de la comunitat autònoma quan el senyal estigui ubicat dins del seu àmbit territorial. Els de Carles Puigdemont es queixen així que el ministeri hagi prioritzat el castellà, fent desaparèixer així el català en alguns trams de les carreteres del país. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!