Aixecar el peu de l’accelerador. Una bona metàfora del que haurà de fer, durant les properes setmanes, Tito Álvarez, qui durant els darrers onze anys s’ha convertit en el líder carismàtic d’Élite Taxi, un dels sindicats més combatius del taxi de la ciutat de Barcelona. Per prescripció mèdica, i després d’anys de pressió, Álvarez ha comunicat aquest matí que baixarà el ritme i que, si bé no abandonarà cap de les seves responsabilitats al capdavant de la guerra sindical a favor del taxi, sí que aixecarà el peu de l’accelerador durant un temps.
Tot i que no ha donat detalls de quin és el problema mèdic que l’obliga a fer aquesta aturada temporal, assegura que és alguna cosa que té solució, però que requereix calma, paciència i, sobretot, baixar la intensitat per tal de poder-se recuperar. Apunta que es tracta de problemes de salut derivats de l’estrès que ha patit els darrers anys al capdavant d’Élite Taxi. Aquest sindicat, que s’ha fet el més majoritari, i també objectiu de les empreses VTC, ha presentat guerra contra polítics més liberals per evitar l’oberturisme del sector del taxi, que és una de les lluites que sempre ha mantingut aquest sindicat i també el mateix Álvarez.
Recuperar-se per tornar més fort
Segons ha explicat ell mateix, estarà menys present i menys actiu del que era habitual fins ara, i l’objectiu és recuperar-se a llarg termini per seguir donant guerra. “Estem en un moment clau de la nostra història, i tot i que aquesta etapa requereix la màxima atenció, també necessitem serenor i temprança per afrontar-la”, ha assegurat. Tito Álvarez ha anunciat que seguirà endavant en la lluita pels interessos dels taxistes de la ciutat de Barcelona, però a un altre ritme. El relleu públic l’assumirà, mentre estigui apartat, el president d’Élite i el vicepresident del sindicat.

Élite Taxi ha estat l’organitzador de marxes i protestes contra la liberalització del taxi i també ha guanyat diverses batalles contra empreses de VTC que tenien intenció d’instal·lar-se a Catalunya. De la mà, moltes vegades, de partits d’esquerres, com el PSC, per qui han arribat a demanar el vot en algunes eleccions, han jugat un paper clau per combatre la instal·lació sense limitacions d’empreses com Uber i Cabify a la ciutat de Barcelona i a la seva àrea metropolitana. Alhora, des del sindicat que durant aquests anys ha dirigit com a portaveu i líder carismàtic Tito Álvarez, també s’ha assumit la defensa de taxistes agredits, com un conductor que va ser agredit i va morir, l’any 2023, a la Travessera de les Corts, atacat per un motorista en una discussió de trànsit. Tito Álvarez també ha abanderat la protesta del sector per aconseguir més seguretat pels conductors. Aixeca el peu de l’accelerador, però avisa que no baixa del taxi.