La circulació de la línia R3 de Rodalies ha quedat interrompuda aquest dimarts a la tarda entre Ripoll i Sant Quirze de Besora per "l'atropellament d'un cavall" fins a les cinc de la tarda. Segons ha informat Adif en un apunt a la xarxa social 'X' recollit per Europa Press, el personal de la companyia està treballant "per a la seva retirada en el menor temps possible". A més, s'ha establert un pla alternatiu de transport amb transbordaments per carretera per als viatgers afectats, informa aquest dimarts l'agència Europa Press.

 

 

Protecció Civil ha informat que la circulació s'havia reestablert al voltant de les cinc de la tarda.

 

 

Aquest incident succeeix després d'un matí caòtic a Rodalies. Una avaria en el sistema de senyalització del R4 a Sant Feliu de Llobregat (Baix Llobregat) i un robatori de cablatge a Martorell (Baix Llobregat) provoquen retards en aquesta línia de Rodalies des de primera hora d'aquest dimarts. Segons Renfe les demores són de 20 minuts de mitjana i puntualment els retards assoleixen els 45 minuts. En el cas de Sant Feliu, la incidència s'ha registrat a les 07.30 hores i tècnics d'Adif ja l'han reparat. Pel que fa a Martorell, encara s'està treballant a la zona i es registren restriccions en la circulació de combois entre aquesta població i Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès).

Respecte al R1, els passatgers d'un tren han hagut de baixar després de 20 minuts aturat a Montgat. Renfe els ha demanat d'anar a l'altre costat de la via i els passatgers denuncien que no hi ha espai per la quantitat de gent que hi ha.

Informe del Govern

En el marc de les incidències en Rodalies, el Govern de la Generalitat va presentar un informe en el qual detallava que només hi havia hagut 44 dies sense incidències aquest 2023. El mateix informe també assegurava que el servei de Rodalies i trens regionals va patir fins a 831 "incidències greus" que van superar els cent minuts de retard acumulat l'any 2022. Segons el mateix estudi, els incidents greus han anat oscil·lant en els últims anys entre els 631 del 2020 i els 831 del passat.

El Govern denuncia que els minuts de retard acumulats s'han gairebé doblat en els últims 10 anys, dels 200.000 minuts de l'any 2011 en els prop de 400.000 el 2022. Plaja ha dit que, amb les competències que té actualment la Generalitat, el Govern fa "tot el que pot per intentar minimitzar les conseqüències" de les incidències, tanmateix, "és complicat fer-ho sense un traspàs integral i sense ser l'últim responsable del servei, trens, catenàries o pressupost," ha afegit.