Una persona ha mort i una altra ha resultat ferida en estat greu a causa d'un accident a l'autopista AP-7 a l'altura de l'Aldea. A causa de l'incident, amb tres camions implicats, la via està encara tallada en sentit nord i ho ha estat també en sentit sud fins a les 11:20 hEl sinistre ha provocat l'incendi posterior d'un dels camions i 13 dotacions dels Bombers de la Generalitat han treballat en les tasques d'extinció. Els serveis d'emergències han rebut l'avís a les 5.25 hores. Trànsit preveu que la resolució de la incidència sigui llarga. De moment, es fan desviaments obligatoris per la sortida 322 a l'Aldea en sentit nord cap a l'N-340, la qual cosa està generant congestió en aquesta carretera.

Es tracta d'un nou tall a l'autopista després que aquest cap de setmana estigués tallada durant prop de 30 hores a l'altura de l'Ampolla a causa d'un altre accident amb un camió implicat. En aquest cas va ser perquè un camió cisterna carregat d'oli mineral va xocar amb un cotxe i va quedar travessant bona part de la calçada. Els treballs de retirada del camió accidentat van obligar a tallar la via en sentit Barcelona durant tot el diumenge i reconduir el trànsit cap a l'N-340, on es van enregistrar cues de fins a tretze quilòmetres.

Una via col·lapsada i un pla necessari

L'AP-7, l'autopista que vertebra Catalunya i la connecta amb França i el País Valencià, té un problema de capacitat i sovint es col·lapsa amb importants retencions, alhora que també presenta una alta sinistralitat que ho empitjora tot plegat. En els primers mesos del 2025 hi ha hagut 32 víctimes mortals en accidents en l'autopista i els sinistres lleus són una constant. Al llarg del 2024 va haver-hi prop de 700 accidents enregistrats en aquesta via. Com a mesura de xoc, la consellera d'Interior, Núria Parlon, va anunciar al març que s'implementarà un tram de velocitat variable a l'AP-7, en uns 150 quilòmetres entre Maçanet de la Selva i el Vendrell. El director del Servei Català de TrànsitRamon Lamiel, va anunciar poc després que podrà haver-hi trams on la velocitat permesa es redueixi a 60 km/h.

L'AP-7 té una capacitat màxima per absorbir 5.200 vehicles per hora, si bé Lamiel admet que en alguns trams i moments determinats el nombre de vehicles presents en la via arriba fins als 7.000. De fet, els usuaris habituals han constatat l'augment d'afluència, especialment la presència molt més gran de camions, des que es van eliminar els peatges. El diagnòstic de Trànsit és que durant els caps de setmana, l'autopista no té prou capacitat per absorbir tots aquests vehicles en diversos punts del seu recorregut, especialment on connecta amb altres vies concorregudes. Paral·lelament, el moviment veïnal 'Mai més peatges' s'ha manifestat recamant a les administracions la millora, manteniment i seguretat en la infraestructura perquè sigui més segura.

Avisos als conductors a través de l'app de Trànsit

Per a la gestió del dia a dia, Trànsit també ha anunciat que confia tenir a finals d'estiu del 2026 un sistema d'avisos per alertar els conductors d'accidents i inundacions a l'AP-7. Un sistema que funcionarà a través de la mateixa aplicació de Trànsit i que preveu enviar missatges geolocalitzats segons la zona de l'accident. Quan es doni una incidència, alerta els conductors i els instarà a prendre vies alternatives per evitar congestionar l'autopista. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!