La circulació de trens en un tram de la línia d’alta velocitat entre Barcelona i Madrid ha quedat suspesa durant més d'una hora i mitja per un incendi proper a les vies, segons ha informat Adif aquest dimecres a la tarda. El foc, que ja s'ha extingit, s’ha localitzat entre l’estació de Guadalajara-Yebes, a uns 50 quilòmetres de Madird, i la localitat de Brihuega, a Castella la-Manxa. L’administrador d’infraestructures ferroviàries ha detallat que, com a mínim, 16 trens d'alta velocitat s’han vist afectats i dos d'ells han hagut de fer marxa enrere fins a la població de Brihuega. A partir de les 18 hores ja s'ha restablert la circulació de trens.
✅ Extinguido el incendio, se restablece la circulación entre Guadalajara Yebes y Brihuega.
— INFOAdif (@InfoAdif) August 27, 2025
🚆Afectados 16 trenes de alta velocidad. https://t.co/kwsPBGjQzm
Segons el Sistema d'Informació d'Incendis Forestals de Castella-la Manxa (Fidas), es tracta d'un incendi forestal, que s'ha detectat al paratge d'El Sotillo, a la localitat de Yebes, al voltant de les 16 hores d'aquest dimecres i s'ha donat per extingit al voltant de les 18 hores. A l'incendi hi han treballat en les tasques de control i extinció cinc mitjans terrestres, juntament amb 22 persones i, prèviament, s'havia requerit el desplegament de dos mitjans aeris. Per la seva banda, Renfe ha explicat que hi ha almenys sis dels seus trens afectats per aquest foc, quatre d'ells AVE: un detingut a Ariza (Saragossa), un altre a Calataiud (Saragossa), ambdós amb destinació Madrid, i un altre detingut a Saragossa, amb destinació Sevilla, mentre que un tren Madrid-Figueres ha estat detingut i no ha sortit encara de l'estació. Els altres trens afectats són un ALVIA Pamplona-Madrid, detingut a Calataiud, i un AVLO Madrid-Barcelona, detingut a l'estació de sortida.
🚅ALVIA Pamplona 15:08 – Madrid 18:25. Detenido en Calatayud.
— InfoRenfe (@Inforenfe) August 27, 2025
🚅AVE Barcelona 15:17 – Sevilla SJ 21:24. Detenido en Zaragoza.
🚅AVLO Madrid 17:27 – Barcelona 20:46. Sin salida
Mes d'agost negre per l'alta velocitat
Aquest tall a la circulació dels trens d'alta velocitat se suma altres que han tingut lloc a diversos llocs de l'estat espanyol durant el mes d'agost per culpa dels incendis, sobretot el tall entre Madrid i Galícia, que va durar set dies consecutius. Els incendis, que tot i que milloren en diferents punts de l'oest de la Península, han cremat més de 360.000 hectàrees i han estat els principals causants de les afectacions a l'alta velocitat aquest agost. A banda del tall a la línia Madrid-Galícia, un foc a Toledo també va obligar a tallar la línia entre Madrid i Andalusia, afectant a més de 7.000 persones.